روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا در میان دانش آموزان انگلیسی

افزایش شدید ابتلا به کووید-۱۹ در میان دانش آموزان دوره متوسطه در مدارس انگلیس نشان می دهد که گسترش ویروس کرونا از برنامه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان در این کشور پیشی گرفته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی انگلیس، از هر ۱۴ کودک دوره متوسطه در هفته گذشته یک نفر مبتلا به کووید-۱۹ بود. این افزایش قابل توجه در شمار دانش آموزان مبتلا به ویروس کرونا در مقایسه با یک نفر از هر ۲۰ دانش آموز نسبت به هفته قبل تر آن نشان می دهد که سرعت شیوع بیماری کووید-۱۹ در مدارس متوسطه بیشتر از برنامه واکسیناسیون دولت است.

روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا در میان دانش آموزان انگلیسی

«پروفسور کوین مک کانوی» استاد برجسته آمار کاربردی دانشگاه اوپن، افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در میان دانش اموزان دوره متوسطه را به روشنی ناشی از بازگشایی مدارس و مهمتر از همه، روند کند واکسیناسیون کودکان دانست.

براساس آخرین داده ها و آمار منتشر شده توسط آژانس امنیت بهداشت انگلیس (UKHSA)، تاکنون کمتر از ۹ درصد دانش آموزان دوره متوسطه واکسن کرونا را دریافت کرده اند.   

«مارک وولهاوس» استاد اپیدمیولوژی بیماریهای عفونی در دانشگاه ادینبورگ گفت: «کاملا واضح است که در حال حاضر انتشار ویروس در این گروه سنی بسیار جلوتر از سرعت واکسیناسیون است. برای جبران آن واقعا تلاش و هماهنگی لازم است».

«پل هانتر» پروفسور رشته پزشکی در دانشگاه ایست آنگلیا هم گفت که میزان افزایش ابتلای دانش آموزان متوسطه به ویروس کرونا "بسیار شگفت انگیز" است و مشخص نیست که چرا شمار مبتلایان در این رده سنی در حال افزایش است.

دولت انگلیس سال گذشته نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفت و به رغم آمار بالای ابتلا به کرونا مدارس را از ابتدای سپتامبر (اواسط شهریور) بازکرد. اما سه ماه بعد که سویه جدید کرونا شناسایی و آمار مرگ و میر روزانه به یک هزار نفر رسید از تصمیم خود عقب نشینی و مدارس را تعطیل کرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از هشت میلیون و ۸۱ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۳۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.