خداحافظی آنگلا مرکل با متحدان اسرائیلی خود

  آنگلا مرکل ، در آخرین سفر خود بعنوان صدراعظم آلمان ساعاتی پیش وارد فلسطین اشغالی تا با مقامات رژیم صهیونیستی به دیدار و گفتگو بپردازد.

وی در زمان آغاز جنگ ۱۱ روزه غزه در اقدامی یکجانبه و در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حملات موشکی از نوار غزه که بمنظور دفاع از مردم مظلوم این منطقه صورت می‌گرفت را به شدت محکوم کرده بود.

مرکل در این تماس تلفنی ضمن اعلام همبستگی با رژیم غاصب اسرائیل ، بر حق رژیم صهیونیستی مبنی بر دفاع از خود تاکید داشت.

خداحافظی آنگلا مرکل با متحدان اسرائیلی خود

پس از ۱۶ سال قدرت، آنگلا مرکل در حال آماده شدن برای ترک سیاست در اواخر امسال است، اما تا تشکیل دولت ائتلافی جدید در پست خود باقی خواهد ماند.

وی در نهایت تا پایان سال ۲۰۲۱ صدر اعظم آلمان خواهد بود و در پایان سال باید با انتقال قدرت به دولت جانشین خود از کاخ صدراعظمی خداحافظی کند.

حزب سوسیال دموکرات با کسب ۲۵.۹ درصد آرا، بیشترین سهم را در انتخابات آلمان به خود اختصاص داد. در حالی که بلوک راست مرکل از اتحادیه دموکراتیک و اجتماعی مسیحی ۲۴.۱ درصد از آرا را به دست آورد. مذاکرات ائتلاف ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

پیش از این، خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرده بود که، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ۱۶ اکتبر ( ۲۴ مهر) به ترکیه سفر می‌کند تا درباره روابط دوجانبه و مسائل بین المللی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفتگو کند.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد: آنگلا مرکل برای دیدار و گفتگو با رجب طیب اردوغان به استانبول سفر می‌کند.

وی افزود: ترکیه برای آلمان شریک بسیار مهم و نزدیکی است. دو طرف در این دیدار طیف وسیعی از مسائل بین المللی و منطقه‌ای از جمله همکاری اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه مدیریت مهاجرت و حمایت از پناهندگان را مورد بحث قرار خواهند داد.

سفر مرکل قبل از اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل در ۲۱ تا ۲۲ اکتبر انجام می‌شود.