بحران جدید انگلیس؛ کمبود پرستار در مراکز بهداشت و درمان

مقامات انگلیس نگران بحران فزاینده کمبود نیروی کار در بیمارستان‌های این کشور هستند و یکی از دلایل آن چالش پر کردن جای خالی ده ها هزار پرستار می باشد.

مقامات بیمارستانی انگلیس اعلام کردند که وضعیت کمبود پرستار به دلیل کاهش شدید به خدمت گرفتن پرستاران از اروپا از جمله کشورهایی همچون اسپانیا و ایتالیا بدتر شده است.

براساس آمارهای جدید، حدود ۳۹ هزار جای خالی برای پرستار ثبت شده در انگلیس وجود دارد. در این میان شمار پرستارانی که از حوزه اقتصادی اروپا به شورای مامایی و پرستاری در انگلیس می پیوندند، بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است.

تارنمای آبزرور نیز گزارش داد که به دلیل کمبود پرسنل درمان در انگلیس، مسئولان بیمارستانی در این کشور هر هفته با چالش پُر کردن شیفت‌های پرستاران روبرو هستند.

بحران جدید انگلیس؛ کمبود پرستار در مراکز بهداشت و درمان

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که پیشتر به دلیل کمبود نیروی انسانی در میان کامیون داران و کشاورزان پس از برگزیت روبرو بوده، اکنون با این بحران جدید مواجه شده است.

کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستاران بر کار درمانی و نظارت بر روند درمان بیماران تاثیر منفی می گذارد و این در حالی است که برخی کارشناسان اخیرا هشدار دادند که  آنفولانزا ممکن است در زمستان منجر به مرگ بیش از ۶۰ هزار نفر شود که بیش از پبش نیاز به کادر درمان را در انگلیس برجسته تر می کند.

گزارش شده است که برای پر کردن هر جای خالی نیروی پرستار در انگلیس حدود هفت هزار پوند اختصاص داده شده تا بتوان از برخی کشورها از جمله هند و فیلیپین نیز پرشتار به خدمت گرفته شود.

پاتریشیا مارکیسی مدیر کالج سلطنتی پرستاری در این زمینه گفت: پرسنل کافی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان مورد نیاز در انگلیس وجود ندارد و اکنون ما با بحران نیروی پرستار روبرو هستیم.