ترامپ شبکه اجتماعی مخصوص خود را راه اندازی می‌کند

گروه جدید رسانه و فناوری ترامپ اعلام کرد که یک شبکه اجتماعی رقیب برای "کنسرسیوم رسانه‌های لیبرال" فعلی ایجاد خواهد کرد و با تکنولوژی‌های بزرگ که از قدرت یکجانبه خود برای خاموش کردن صدا‌های مخالف در آمریکا استفاده کرده اند، مقابله خواهد کرد؛ شبکه‌ای که TRUTH Social نام خواهد داشت.

ترامپ، که ریاست این گروه جدید رسانه و فناوری را به عهده دارد گفت: «من شبکه اجتماعی TRUTH Social و تیم رسانه و فناوری را ایجاد کردم تا در برابر استبداد تکنولوژی‌های بزرگ بایستم. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که طالبان حضور گسترده‌ای در توییتر دارد، اما رئیس جمهور مورد علاقه شما در آمریکا ساکت شده است.»

ترامپ شبکه اجتماعی مخصوص خود را راه اندازی می‌کند

ترامپ ادامه داد: «من هیجان زده هستم که اولین پیام خود را در TRUTH Social به زودی ارسال کنم. تیم جدید فناوری ما با مأموریت رساندن اطلاعات به همه تاسیس شد. من هیجان زده هستم که به زودی افکار خود را در مورد TRUTH Social به اشتراک بگذارم و با تکنولوژی‌های بزرگ مبارزه کنم. همه از من می‌پرسند که چرا کسی در مقابل فناوری‌های بزرگ نمی‌ایستد؟ جواب من به این افراد این است: ما به زودی جلو آن‌ها را می‌گیریم.»

این اقدام جدید ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که اوایل سال جاری میلادی و به دنبال شورش ۶ ژانویه و هجوم آمریکایی‌ها به ساختمان کنگره، ترامپ از فعالیت در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام منع شد. ممنوعیت توئیتر او دائمی است، ولی فیس بوک و اینستاگرام اعلام کرده اند که حساب‌های ترامپ مجددا در دسترس وی قرار خواهد گرفت.

ترامپ از این تصمیم به شدت انتقاد کرده بود و مدعی شده بود که این کار آزادی بیان او را نقض می‌کند.