لغو محدودیت‌های کرونایی برای سفر به آمریکا

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ضمن امضای دستورات جدید درباره زدن واکسن کرونا برای تمامی مسافران خارجی، تمامی محدودیت‌ها ی سختگیرانه در زمان کرونا برای سفر به آمریکا را برای کشورهایی چون چین، هند و اتحادیه اروپا لغو کرد.

بر این اساس، ممنوعیت سفر به آمریکا برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی همزمان با اوج گیری کرونا وضع شد و طبق آن تمامی مسافران و شهروندانی که بیش از دو هفته در خارج از آمریکا به سر می‌بردند یا امکان بازگشت به این کشور را نداشتند و یا این که باید به قرنطینه می‌رفتند.

جو بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: علاوه بر محدودیت‌های داخلی برای پیشگیری از اوج گیری مجدد کرونا در کشور، ما یک سیاست واحدی را در زمینه واکسیناسیون مسافران اعمال خواهیم کرد تا از این طریق سفر‌های هوایی بین المللی با ایمنی بیشتری از سر گرفته شود.

لغو محدودیت‌های کرونایی برای سفر به آمریکا

در ادامه بیانیه بایدن آمده است: کودکان زیر ۱۸ سال از الزامات واکسن کرونا معاف هستند. همچنین افرادی که مشکلات و محدودیت‌های پزشکی دارند نیز در این دستورات جای نمی‌گیرند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این باره گفت: با وضع این قوانین خانواده و دوستان و نزدیکان می‌توانند بار دیگر یکدیگر را ببینند و گردشگران نیز می‌توانند از اماکن دیدنی ما بازدید کنند. این کار موجب تقویت اقتصاد ما می‌شود.

دولت بایدن در این دستورات الزمات جدیدی را وضع کرده که تمامی خطوط هوایی را ملزم به اطمینان از واکسیناسیون کلیه مسافران پیش از سوار شدن به هواپیما می‌کند.

همچنین جو بایدن پیش از سفر به اسکاتلند برای حضور در اجلاس بررسی تغییرات آب و هوایی اظهار امیدواری کرد تا دموکرات‌ها بتوانند برای تصویب بسته بودجه‌ای دولت به توافق برسند. بایدن گفت: ما باید این کار را انجام دهیم. ما باید با هم همکاری کنیم.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با برخی نمایندگان کلیدی در تصویب بودجه پیشنهادی دولت از جمله جو مانچین، سناتور دموکرات میانه رو و چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

گفته می‌شود در این جلسه رییس جمهور آمریکا توانست تا حدی نظر موافق نمایندگان را برای تصویب این بودجه کلان به خود جلب کند.

جو بایدن همچنین تاکید کرد: شما این اعداد را در زمینه بودجه آمریکا بسیار می‌شنوید، ۳.۵ هزار میلیارد دلار، ۱.۷ هزار میلیارد دلار. ولی ما برای همه اعداد و ارقام برنامه داریم. پس بیایید با هم همکاری کنیم.

با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی دولت برای پرداخت سقف بدهی، دولت بایدن این روز‌ها تلاش می‌کند تا بودجه پیشنهادی دولت را به تصویب نمایندگان آمریکا برساند. بسیاری از مقامات و نمایندگان مجلس آمریکا معتقدند تصویب این بودجه می‌تواند باعث بروز تورم و افزایش بدهی های دولت فدرال شود.