هویت جاسوسان موساد در ترکیه افشا شد

بر اساس گزارش عبدالرحمان شیمشک نویسندۀ روزنامۀ صباح چاپ ترکیه م. س. آ. یکی از مهمترین افراد دستگیر شده در میان ۱۵ جاسوس اسرائیلی که بطور مستقیم با روسای منطقه‌ای موساد در کشور‌های دیگر ارتباط داشته دانشجوی پزشکی در شهر قونیه است؛ بنابراین گزارش دومین فرد مهم در میان دستگیر شدگان نیز آ. ب. می‌باشد که مامور پرداخت حق الزحمۀ به جاسوسان بوده است.

این گزارش حاکی از آن است که آ. ز؛ که با شش نام مختلف در ترکیه رفت و آمد داشته دستورات مرکز موساد را به خانه‌های تیمی انتقال می‌داده و در هر خانۀ تیمی با نامی متفاوت شناخته می‌شده است.

هویت جاسوسان موساد در ترکیه افشا شد

جاسوس دیگر به نام اختصاری آ. آ. ز. در خصوص دفاتری که به شهروندان عرب خدمات می‌دادند اطلاعات جمع آوری کرده است و برای مسئول موساد در آلمان ارسال می‌کرد.

آ. ژ. آ. ۲۹ ساله و ن. آ. ۲۸ ساله وظیفۀ انتقال حق الزحمۀ جاسوسان از خارج از کشور به ترکیه و توزیع آن را میان خانه‌های تیمی برعهده داشته اند.

با تجربه‌ترین عضو این تیم جاسوسی ر. آ. آ. ۴۶ ساله است که از سال ۲۰۰۰ میلادی در تکیه اقامت دارد. وی از همان زمان با موساد در ارتباط بوده و بابت هر دیدار با سرکنسول اسرائیل در استانبول برای ارائۀ اطلاعات ۴۰۰ دلار دریافت می‌کرد. وی، هم در اسرائیل و هم در زاگرب با مسئولان موساد دیدار می‌کرد.

آ. ر. آ. ۲۹ ساله؛ دستورات مسئولان موساد در آلمان را به خانه‌های تیمی در ترکیه می‌رساند و مسئول جمع آوری اطلاعات در مورد عرب‌های مقیم یکی از مناطق استانبول بوده است. وی برای جمع آوری این اطلاعات از برنامه‌ای به نام ًوای فی کولکتور ً استفاده می‌کرد.

هفتۀ گذشته یک باند جاسوسی ۱۵ نفرۀ رژیم صهیونیستی که وظیفه جمع آوری اطلاعات در خصوص دانشجویان موفق عرب و ترک که در بخش‌های صنایع دفاعی فعالیت دارند، همچنین، جمع آوری اطلاعات در مورد انجمن‌ها و سازمان‌هایی که به شهروندان کشور‌های عربی خدمات می‌دهند و تعقیب دانشجویان بویژه فلسطینی‌ها را داشتند در پنج خانۀ تیمی سه نفره در چهار استان ترکیه دستگیر شدند.