ضربه مهلک بازی‌های سیاسی ترامپ به اعتبار اقتصادی اش

تسلط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بر حامیان جمهوری خواه خود به حدی بود که آن‌ها ماه‌ها پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری هنوز معتقدند تقلبی گسترده در نظامی رای گیری انتخابات 2020 صورت گرفته است.

به گفته منابع خبری، سیاست‌های فریبکارانه دونالد ترامپ با آن که در عرصه سیاسی برای او منافع زیادی داشته، اما در روابط تجاریش ضربه‌های زیادی به او زده است.

پیشتر نشان تجاری دونالد ترامپ معادل ثروت و موفقیت بود در حالی که این روز‌ها این نشان تجاری به شدت با اختلافات سیاسی خشونت آمیز عجین شده است. این تصویر به ویژه پس از حمله طرفداران و حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه سال جاری پررنگتر شده است.

ضربه مهلک بازی‌های سیاسی ترامپ به اعتبار اقتصادی اش

با افشای پرونده‌های فساد مالی و فرار‌های مالیاتی دونالد ترامپ بسیاری از درآمد‌های وی از دارایی‌های گران قیمت به شدت کاهش یافته، شرکت‌های مسکن و مستغلات وابسته به رییس جمهور سابق آمریکا مدام هشدار می‌دهند درآمد‌های شرکت‌های وابسته به ترامپ ممکن است به منظور پرداخت بدهی‌های گسترده وی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از فروشندگان املاک در نیویورک در مصاحبه با یورونیوز در این باره گفت: بسیاری از خریداران با شنیدن نام ترامپ از خرید ملک عقب نشینی می‌کنند.

بسیاری در داخل آمریکا معتقدند حرص و طمع ترامپ برای رسیدن به قدرت سیاسی به طور چشمگیری بر توانایی وی در عرصه‌های اقتصادی پیشی گرفته است.

اسکات اسمیت، استاد دانشگاه کارولینای جنوبی در این باره می گوید: قبل از جنجال‌های سیاسی در سال‌های اخیر برند ترامپ یک نشان اقتصادی مشهور و پرطرفدار بود، ولی حالا در مسیری کاملاً متفاوت قرار گرفته است و دیگر آن اعتبار پیشینی که داشت را ندارد. 

ترامپ یکی از جنجال برانگیزترین روسای جمهور آمریکا در تاریخ این کشور تلقی می شود. وی نخستین رئیس جمهوری در یکصد سال گذشته است که نژادپرستی را نهی نکرده و حامیان وی از گروه های افراطی و نژادپرست هستند. همچنین پس از حمله انگلیس به ساختمان کنگره در قرن نوزدهم میلادی، طرفداران ترامپ دومین فاجعه در حمله به این ساختمان را رقم زدند که طی آن پنج تن جان خود را از دست دادند.