بازگشایی مرزهای استرالیا بعد از ۶۰۰ روز

پس از گذشت تقریباً ۶۰۰ روز، استرالیا مرز‌های بین‌المللی خود را بازگشایی کرد و فرودگاه‌ها ی این کشور شاهد صحنه‌های احساسی رسیدن خانواده‌ها به همدیگر پس از مدتی طولانی بود.

در ۲۰ مارس سال ۲۰۲۰، استرالیا یکی از سخت‌ترین محدودیت‌های مرزی را برای جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا اعمال کرد. پس از اعمال این محدودیت‌ها تقریبا تمام سفر‌ها به این قاره متوقف شد که انتقادات زیادی را در بر داشت.

در پی این محدودیت‌ها در ۱۹ ماه گذشته، استرالیایی‌ها از سفر به خارج از کشور بدون اجازه منع شدند. خانواده‌ها که از کشور خارج شده بودند، در کشور‌های دیگر ماندگار شدند و ده‌ها هزار تبعه در خارج از کشور سرگردان شدند. تعداد محدودی که اجازه ورود را به دست آوردند، مجبور شدند هزاران دلار خرج کنند و  ۱۴ روز در هتلی قرنطینه شوند.

این محدودیت‌ها اکنون برای سیدنی و ملبورن، دو شهر بزرگ استرالیا لغو شده است و استرالیایی‌های واکسینه شده اجازه دارند بدون هیچ نوع قرنطینه و محدودیتی به این شهر‌ها رفت و آمد کنند.

بازگشایی مرزهای استرالیا بعد از ۶۰۰ روز

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت، همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.