موضعم تغییر نکرده است، استعفا نمی‌دهم

« جرج قرداحی » وزیر اطلاع‌رسانی لبنان امروز (پنج‌شنبه) در واکنش به سخنان « نجیب میقاتی » نخست‌وزیر لبنان که به طور تلویحی خواستار استعفای او شده بود، به شبکه المیادین گفت که موضعش تغییری نکرده و استعفا نمی‌دهد.

همزمان منابع نزدیک به قرداحی نیز به روسیا الیوم گفتند که او هیچ قصدی برای کناره‌گیری ندارد و منتظر دعوت « نجیب میقاتی » برای دیدار با وی است تا از مواضع مقامات کشورهای عربی و غیر عربی مطلع شود و اطمینان خاطر حاصل کند که آیا تضمینی دارد که استعفای او با اقدام مثبت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توأم باشد یا نه؟.

نخست‌وزیر لبنان ساعتی پیش در حالی که یک هفته از تنش دیپلماتیک با عربستان سعودی می‌گذرد، در سخنانی به طور تلویحی از جرج قرداحی خواست تا مصلحت لبنان را در نظر گرفته و کناره‌گیری کند. او گفت: «درخواستم را از وزیر اطلاع‌رسانی تکرار می‌کنم و از او می‌خواهم که وجدان خود را قاضی قرار دهد، شرایط را بسنجد، موضعی را که باید اتخاذ شود، اتخاذ کند و منافع ملی را به شعارهای پوپولیستی ترجیح دهد».

میقاتی در خصوص اینکه آیا استعفای قرداحی موجب پایان تنش با ریاض خواهد شد یا نه، سخنی بر زبان نیاورد، چرا که به گفته «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی، مسأله و دغدغه ریاض سخنان انتقاد‌آمیز جورج قرداحی از ائتلاف سعودی نیست، بلکه موضوع فقط «حزب‌الله» لبنان است.

 موضعم تغییر نکرده است، استعفا نمی‌دهم

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».