هشدار اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز گذشته نسبت به گسترش شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و فقدان مسیر روشن برای پایان دادن به درگیری‌ها هشدار داد.

ابوالغیط ضمن دیدار با تور ونسلند، نماینده سازمان ملل در روند صلح، نسبت به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس از جمله اعلام برنامه‌های تل آویو برای ساخت هزاران واحد مسکونی در اراضی اشغالی فلسطین، تشدید حملات این رژیم به شهرک نشینان و تخریب خانه‌های فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

هشدار اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی

در این دیدار که در قاهره انجام می‌شد، نماینده سازمان ملل در مورد آخرین تحولات فلسطین از جمله وخامت جدی وضعیت انسانی در غزه و مشکلات اقتصادی بزرگی که تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری با آن دست به گریبان است، صحبت کرد.

چندی پیش، شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز اداره مدنی دولت رژیم صهیونیستی با وجود تمامی موانع و فشار‌ها، طرح ساخت ۳۱۴۴ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری را به تصویب رساند. این طرح، واکنش‌ها و مخالفت‌های بسیاری را به همراه داشت. تشکیلات خودگردان فلسطین، این اقدام رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد. در ادامه، ۱۲ کشور اتحادیه اروپا نیز این تصمیم تل آویو را نادرست خواندند و خواستار لغو این تصمیم شدند.