سود مالی هنگفت ترامپ در پی شورش ۶ ژانویه در ساختمان کنگره

نشریه هافینگتون پست در گزارشی نوشت که بررسی‌ها نشان می‌دهد سود هتل‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از زمان حمله روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره که با تحریک خود ترامپ روی داد، افزایش یافته است.

در این گزارش به قلم ماری پاپنفوس آمده است: بر اساس سوابق بررسی شده از سوی مجله فوربس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به تحریک شورش در روز ششم ماه ژانویه در ساختمان کنگره متهم شده است و به نظر می‌رسد که خود او از این موضوع سود برده است.

در حالی که ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته در حال تبلیغ در ارتباط با تجمع آتی حامیانش بود، در توئیتی نوشت:اعتراض بزرگ در دی سی در روز ششم ژانویه. به آنجا بیایید و وحشی باشید!  نشریه فوربس گزارش داد در همین حال، قیمت ارزان‌ترین اتاق‌های هتل او در واشنگتن از ۴۷۶ دلار به هزار و ۹۹۹ دلار افزایش یافت. یک هفته بعد، قیمت این اتاق‌ها به سه هزار و ۶۰۰ دلار رسید و در نهایت هم در روز ششم ماه ژانویه به هشت هزار دلار رسید. به گفته مدیر این هتل، قیمت سرو غذا در اتاق نیز به رکورد بالایی رسید.

سود مالی هنگفت ترامپ در پی شورش ۶ ژانویه در ساختمان کنگره

فوربس بر اساس مطالب مختلف منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی گزارش داد مهمانان هتل شامل متحدان و افراد نزدیک به ترامپ بودند که برای لغو روند شکست او در انتخابات سال ۲۰۲۰ از یک «اتاق جنگ» نزدیک هتل ویلارد تلاش می‌کردند. این افراد شامل پسران ترامپ یعنی دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ و مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی هدایت می‌شدند.

مقاله فوربس بر جدول زمانی افزایش نرخ هتل ها، همراه با افزایش احساسات علیه دولت، قبل از برگزاری تجمع روز ششم ماه ژانویه نزدیک کاخ سفید متمرکز است که منجر به حمله به ساختمان کنگره شد. قانونگذاران آمریکایی در آن روز برای تأیید پیروزی بایدن در انتخابات در کنگره حضور داشتند.

یک روز قبل از شورش، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد خوآن او ساوین- نام مستعار یک اینفلوئنسر عضو کیو‌ای نان (QAnon) در اتاقی در هتل ترامپ به سر می‌برد. ساوین هشدار داد: ما در لحظه حساسی به سر می‌بریم و واضح است که شما نمی‌توانید از طریق وزارت دادگستری به عدالت برسید.

در همان روز، یکی از مهمانان هتل عکسی از فلین در لابی هتل منتشر کرد، پس از آن که او از ترامپ خواست برای «تکرار» انتخابات سال ۲۰۲۰ حکومت نظامی اعلام کند تا ترامپ بتواند به پیروزی برسد و در کاخ سفید بماند.