دادگاه فدرال آمریکا طرح اجباری شدن واکسیناسیون بایدن  را رد کرد

  دادگاه فدرال آمریکا طرح واکسیناسیون اجباری دولت بایدن را مغایر با قانون اساسی این کشور دانست و آن را رد کرد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود تمامی شرکتها، مراکز و سازمان‌های آمریکایی که حداقل ۱۰۰ کارمند دارند باید کارکنان خود را به صورت اجباری علیه ویروس کرونا واکسینه کنند و یا اینکه فرد در بازه های زمانی کوتاه اقدام به انجام تست کرونا کند. 

در این دستور آمده بود: سرپیچی از واکسیناسیون کارمندان موجب جریمه و اعمال قانون اداری با آن‌ها خواهد شد.

این حکم دادگاه فدرال در حالی صادر شده که در هفته‌های گذشته بسیاری از ایالت‌های تحت رهبری جمهوری خواهان به شدت به این قانون جدید دولت اعتراض کرده اند. مقامات آمریکایی می‌گویند: دولت برای اجرای این قانون به اختیارات قانونی خود اشراف دارد و به این منظور تاییدیه وزارت کار و بهداشت را در نیز اخذ کرده است.

دادگاه فدرال آمریکا طرح اجباری شدن واکسیناسیون بایدن  را رد کرد

وکیل دولت بایدن در امور بهداشتی در این باره تاکید کرد: قانون ایمنی و بهداشت شغلی به صراحت به دولت اختیار می‌دهد تا در مواقع ضروری و اضطراری قوانین جدیدی را برای محافظت از کارکنان و کارمندان وضع کند. ما کاملاً آماده ایم تا در دادگاه از این قانون دفاع کنیم.

روزانه به طور متوسط حدود ۱۱۰۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند که بیشتر آن‌ها از افرادی هستند که تا به حال واکسینه نشده اند. این قانون قرار بود از ۴ ژانویه سال آینده میلادی در سراسر آمریکا اجرایی شود.