بیانیه بنت آزمونی خطیر برای دولت بایدن است

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات « نفتالی بنت » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات روز گذشته (شنبه) بنت «آزمونی خطیر برای دولت جو بایدن» محسوب می‌شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در این بیانیه از دولت بایدن درخواست کرد بر مواضع خود درخصوص بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان پایبند باقی بماند.

بیانیه بنت آزمونی خطیر برای دولت بایدن است

در این بیانیه آمده است: «جامعه جهانی مدت‌ها است که باید به تعهدات خود احترام گذاشته و مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی درخصوص اشغالگری و شهرک‌سازی‌ها را در نظر گرفته و اعتماد مصیبت‌بار به دولت اسرائیل را خاتمه دهد».

این بیانیه تأکید می‌کند: «اورشلیم شرقی بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین‌های اشغال شده فلسطین و پایتخت کشور فلسطین است. اسرائیل به‌عنوان یک قدرت اشغالگر حق ندارد تصمیم دولت ایالات متحده در این‌باره را وتو کند».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را به قدس اشغالی منتقل کرده و کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان در این شهر را تعطیل کرد. با این حال دولت بایدن وعده داده این کنسولگری را بازگشایی خواهد کرد.

با این حال بنت روز شنبه موضع کابینه خود را در مورد باز کردن کنسولگری آمریکا در قدس به روی فلسطینیان را تکرار کرد و گفت جایی برای کنسولگری آمریکا در خدمت فلسطینی‌ها در قدس وجود ندارد.

ماه گذشته نیز یک روزنامه عبری‌زبان به نقل از بنت نوشت، که در جریان ملاقات با بایدن در کاخ سفید (در ماه آگوست) در سه موضوع ایران، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی و توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، به بایدن «نه» گفته است.