به گزارش افکارنیوز،مهر به نقل از الیوم السابع، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر برای مصری های مقیم خارج از کشور از امروز آغاز شد و مصری ها با حضور در سفارتخانه ها و کنسولگری های مناطق مختلف جهان می توانند در دور دوم این انتخابات شرکت کنند.
" حاتم بگاتو " دبیر کل کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در این رابطه اظهار داشت که مصری های مقیم خارج از امروز تا ۹ ژوئن مهلت دارند در انتخابات شرکت کنند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل کشور روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن(۲۷ و ۲۸ خرداد) برگزار خواهد شد. " احمد شفیق " آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک و " محمد مرسی " نامزد حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.

النشره نیز گزارش داد که دادستان کل مصر از بازنگری در حکم صادره علیه حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور خبر داده است. این تصمیم پس از آن صورت می گیرد که مردم مصر به حکم صادره علیه دیکتاتور سابق این کشور و همدستان وی اعتراض کرده اند.

گفتنی است بر اساس احکام صادره از سوی دادگاه مصر، جمال و علاء پسران مبارک از اتهامات خود تبرئه شدند و مبارک و حبیب العادلی وزیر کشور رژیم سابق مصر نیز که دستشان به خون انقلابیون مصری آلوده است به حبس ابد محکوم شدند.