واکسیناسیون کودکان دو ساله با واکسن کوبایی در ونزوئلا

 «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهوری این کشور در این باره اعلام کرد: مجوز استفاده از واکسن کوبایی سوبرانا ۰۲ برای کودکان دو ساله در ونزوئلا از پیش صادر شده بود.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در یک نطق تلویزیونی گفت: «در حال حاضر در مرحله چهارم برنامه ایمنی بخشی به جمعیت ونزوئلا هستیم. با تلاش های مستمر رئیس جمهور «نیکلاس مادورو» در زمینه تامین و تضمین واکسن برای مردم ونزوئلا امروز می توانیم اعلام کنیم که قادر به واکسیناسیون کودکان بالای دو سال نیز هستیم».

کوبا به عنوان متحد نزدیک دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا چند ماه قبل از اثربخشی بالای ۹۰ درصدی واکسن های تولیدی خود (آبدالا، سوبرانا ۰۲ و سوبرانا پلاس) خبر داده بود.

واکسیناسیون کودکان دو ساله با واکسن کوبایی در ونزوئلا

مقامات کوبایی می گویند که نتایج اولیه پس از دریافت این واکسن‌ها مشابه نتایج سایر واکسن‌های تاییدشده، به طور قابل توجهی در کاهش انتقال ویروس و مرگ و میر موثر بوده است. 

رودریگز با حضور در اجرای این طرح واکسیناسیون در یک مدرسه غرب کاراکاس خاطرنشان کرد: در این مرحله که ۲ هزار و ۷۰۰ کودک را پوشش می دهد، کودکانی که از نظر ایمنی در گروه پرخطر یا بیماری های خاص قرار دارند در اولویت هستند.        

طبق اعلام رئیس جمهوری ونزوئلا، دولت این کشور ۷۰ درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده و پیش بینی کرده که این میزان در پایان سال جاری میلادی (۹ دیماه) به ۹۰ درصد برسد.

در همین راستا، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با فراخوانی همه مردم به همکاری خاطرنشان کرد: واکسن در کشور موجود هست .

واکسن سوبرانا ۰۲ ( Soberana۰۲) که به عنوان پروژه مشترک تهران- هاوانا در ایران با نام پاستوکووک تولید می شود در نیمه شهریور گذشته در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.