به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،"هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه تلفنی با "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفتوگو کرد و از مسکو خواست تا از تغییرات سیاسی در سوریه حمایت کند.

کلینتون که در سفر به سوئد با لاوروف صحبت کرد بر ضرورت کار مشترک واشنگتن و موسکو بر روی برنامه‌ای برای متوقف کردن خشونت‌ها و ایجاد تغییرات سیاسی در سوریه تاکید کرد.

کلینتون به خبرنگاران در استکهلم گفت: در گفت‌وگویم با وی، من این موضوع را شفاف ساختم که هیچ نقطه‌ای در هیچ دیداری وجود ندارد مگر آنکه شامل تمامی عناصر طرح صلح[کوفی] عنان باشد و قاطعانه به معنای آن است که ما باید بر روی مسیری در راستای تغییرات سیاسی تمرکز کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: کناره‌گیری[بشار] اسد از قدرت به عنوان یک پیش شرط نیست بلکه می‌تواند به عنوان یک نتیجه باشد تا مردم سوریه این فرصت را داشته باشند تا خود را ابراز کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از دادن فرصت به مردم سوریه صحبت می‌کند که هیچ حرفی از سرکوب‌های رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین به میان نیاورد.

مردم بحرین بیش از ۱۶ ماه است که در تظاهرات مسالمتآمیز خواستار تغییرات سیاسی در بحرین هستند اما رژیم آل خلیفه و نیروهای نظامی عربستان سعودی در سایه سکوت کشورهای مدعی حمایت از دموکراسی تظاهرات مردم را سرکوب میکنند.