گلیعاد آردان؛ نماد توحش رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد!

 پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی، به اقدام اخیر " گلیعاد آردان " سفیر و نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در پاره کردن گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در جلسه مجمع عمومی این سازمان پرداخته و این اقدامِ آردان را جدای از اینکه توهینی آشکار به ملل جهان دانسته، نمودی از استیصال اسرائیل در لاپوشانی حقایق مرتبط با جنایت ها علیه ملت فلسطین نیز ارزیابی کرده است.

میدل ایست مانیتور دراین رابطه می نویسد: «اخیرا مجمع عمومی سازمان ملل متحد جلسه ویژه ای را با هدف ارائه گزارش سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل به تمامی کشورهای عضو این سازمان، برگزار کرد. این گزارش به نحو گسترده و صریحی، بسیاری از اقداماتِ ضدحقوق بشری اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی را محکوم کرده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اسرائیل را به دلیل ساخت دیوار حائل در اراضی اشغالی سرزنش کرده است. ساخت این دیوار از سوی دیوان بین المللی دادگستری نیز در قالب یک حکم قضایی در سال 2004، از اساس محکوم شده است. دیواری که به زعم بسیاری، نمودی از اشغال روشن و صریح سرزمین های فلسطینی به دست اسرائیلی ها است.

جدای از اینها، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود قویا اقدامات صهیونیست ها در اِعمال جنایات جنگی و ضدانسانی علیه ملت فلسطین را نیز محکوم کرده و نسبت به مصونیت اسرائیل در برابر رویه های قضایی و جسورشدن آن در بی اعتنایی به اصول و مقررات بین المللی نیز ابراز نگرانی کرده است.

گلیعاد آردان؛ نماد توحش رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد!

در گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل، به طور خاص به جنایات اخیر اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه و همچنین محاصره غیرانسانی این منطقه توسط صهیونیست ها نیز اشاره شده است.

مسائل مذکور که در گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد تاکید قرار گرفته اند، کافی بودند تا موجب عصبانیتِ شدید "گلیعاد آردان" سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد شوند و حتی وی را وادار کنند تا گزارش مذکور را پاره کند. در این راستا، وی در جایگاه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایستاد و به جای اینکه با استدلال و منطق، با این گزارش برخورد کند و آن را مخاطب قرار دهد، تلاش کرد تا با حملات نابجا به آن، اذهان افکار عمومی را از اصلِ موضوع منحرف سازد. به عنوان مثال وی گفت: "شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در 95 قطعنامه به اسرائیل حمله و آن را محکوم کرده اما در مورد دیگر کشورهای جهان، کلا 142 قطعنامه را صادر کرده است". انسان های منطقی در این نقطه یک جمع بندی انجام می دهند: اسرائیل به نحو فعالی در مساله نقض حقوق بشر و حقوق بین الملل فعال است و دلیل ازدیاد قطعنامه ها علیه این رژیم نیز همین مساله است.

با این حال، گلیعاد آردان ادعا کرد که گزارش اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تحریف شده و یکجانبه است و حتی بایستی آن را "ضدیهودی" دانست. البته که مقام های اسرائیلی و حامیان آن ها هر موقعی که اسناد و دلایل محکمی علیه رویه های غیرقانونی آن ها مطرح می شود، جهت تخریب جبهه مقابل از لفظ انجام حملات ضدیهودی علیه رژیم متبوع خود سخن می گویند. از این منظر، این واکنشِ آردان کاملا طبیعی بوده است.

در ادامه باید پرسید که ادعاهای آردان مبنی بر اینکه گزارش اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مملو از دروغ و حمله علیه اسرائیل بوده، تا چه اندازه صحیح است؟ در پاسخ باید گفت که آیا واقعا کسی هست که بتواند انکار کند که اسرائیل به صورت روزانه دست به جنایات غیرانسانی عیله فلسطینی ها می زند؟ آیا واقعا می شود رویه های روزانه اسرائیل در نقض قوانین بین المللی و حقوق بشری از جانب اسرائیل را توجیه کرد؟ البته که اسناد بیشماری وجود دارند که همگی رویه های غیرقانونی اسرائیل را مورد اشاره قرار می دهند و حامل این پیام هستند که اساسا جهان با یک رژیم سیاسیِ نابهنجار و قانون شکن مواجه است.

باید توجه داشت که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نخستین نهادی نیست که اقدامات نابجای اسرائیل نظیرِ: کشتار غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان را محکوم می کند. برای مثال، نهاد موسوم به "دیده بان حقوق بشر" در گزارشی، به سه حمله وحشتناک اسرائیل در جریان جنگ آن علیه نوار غزه در فاصله روزهای 10 تا 21 ماه می پرداخته که در قالب آن، دست کم 62 غیر نظامی(کودک، زن و افراد سالخورده) جان خود را از دست داده و ده ها غیرنظامی فلسطینی دیگر نیز مجروح شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود اشاره می کند که تنها در یک حمله اسرائیل به نوار غزه، هشت غیرنظامی فلسطینی از جمله شش کودک جان خود را از دست داده اند. این نهاد همچنین اشاره کرده که اسرائیل جهت توجیه حملات غیرانسانی خود، از استدلال های غیرشفاف و متناقض نیز استفاده کرده است. دیده بان حقوق بشر می گوید که در تاریخ 11 ماه مِی، وب سایت خبری اسرائیلی با نامِ Ynet ادعا کرده که در جریان شلیک ناموفق موشک از سوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه، دست کم شش کودک فلسطینی جان خود را از دست داده اند. ادعایی که در نوع خود واقعا عجیب و منحرف کننده است. دیده بان حقوق بشر در گزارش های متعدد دیگری نیز به جنایات گسترده اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی اشاره کرده است.

با این حال، همانطورکه پیشتر اشاره شد، مساله صرفا انجام جنایت توسط اسرائیل علیه ملت فلسطین نیست، یکی از چالش های اساسی دیگر، روایت هایی است که رژیم اشغالگر قدس ایجاد و تعریف می کند تا بواسطه آن ها، کشتار غیرنظامیان فلسطنیی توسط خود را رد و یا حتی توجیه کند. بر اساس آنچه کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جریان جنگ اخیر اسرائیل علیه نوار غزه در ماه مِی اعلام کرده، اسرائیل 261 فلسطینی از جمله 40 زن، 16 فرد سالخورده، و همچنین 67 کودک را به قتل رسانده است. بدون تردید گلیعاد آردان سفیر جنجالی اسرائیل در سازمان ملل متحد از تمامی این آمارها به خوبی اطلاع دارد. او خیلی خوب می داند که حقایق نیز در مورد تمامیِ جنایات اسرائیل کاملا روشن و شفاف هستند: اسرائیل سال هاست که به اشغال سرزمین های فلسطینی پرداخته و می پردازد و در این مسیر، فلسطینی ها هیچ ارزشی برای آن ندارند.

آردان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که "چطور می توانید شب‌ها بخوابید وقتی برخی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر، در زمره مدافعان آن ظاهر شده اند؟ البته که این موضع گیری گلیعاد آردان نیز با هدفِ انحراف افکار عمومی از توجه به رویه های ضدحقوق بشری اسرائیل اتخاذ شده است. اسرائیل خود تلاش های همه جانبه ای را انجام می دهد تا روابطش را با همان رژیم های دیکتاتور و ستمگری در جهان عرب که آردان از آن ها انتقاد کرده، عادی سازی کند. البته که وی عامدانه به این موضوع اشاره ای نداشته است.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از جمله کشورهایی هستند که جز ناقضان جدی و مهم حقوق بشر در خاورمیانه و البته جهان هستند. با این حال، اسرائیل در دهه 1970 میلادی با مصر توافق صلح امضا کرده و روابط خود با امارات و بحرین را نیز سال گذشته عادی سازی کرده است. گلیعاد آردان باید بداند که نماینده رژیم سیاسی است که نه تنها از دیکتاتوری ها و رژیم های سرکوبگر بیزار نیست بلکه پیوندهای تنگاتنگی را نیز با آن ها دارد. اضافه بر این، تل آویو هرکاری می کند تا روابط خود با عربستان را نیز عادی سازی کند. نظام سیاسی که مخالفان خود را شکنجه می کند و حتی در سال 2018، جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد خود را در کنسولگری اش در استانبول به نحو فجیعی به قتل رساند. البته اخیرا برای نخستین بار یک پرواز اسرائیلی به طور رسمی در فرودگاه‌های عربستان نشسته و یک پرواز دیگر نیز از یکی از فرودگاه های عربستان، عازم اراضی اشغالی شده است.

سخنرانی و اقدام گستاخانه اخیر گلیعاد آردان نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد و انتقادات وی از گزارش جدید شورای حوقق بشر این سازمان، تلاشی آشکار جهت تبرئه اسرائیل از جنایاتش علیه فلسطینی ها بود. وی تمام تلاش خود را انجام داد تا از اسرائیل، تصویرِ یک قربانی را ارائه کند. این در حالی است که همه چیز حاکی از واقعیتی متفاوت در این رابطه است. اسرائیل رژیمی است که عملا در حال گسترش قلمرو اشغالی خود است و در خاک فلسطین دست به پاکسازی قومیتی نیز می زند. در این راستا، همانگونه که گزارش اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید، شاید نوکران و متحدان اسرائیل در جهان غرب بخواهند که چشمان خود را بر وقایع و رویدادهای عینی در اراضی فلسطینی ببندند با این حال، بقیه جهان یکچنین قصدی ندارند. مشکل اصلی گلیعاد آردان سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد این است که نمی تواند واقعیت را آنگونه که به نفع اسرائیل باشد، مدیریت کرده و تغییر دهد».