همکاری آمریکا با اسرائیل برای مقابله با باج افزار‌ها

آمریکا از همکاری با رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری و باج افزار‌ها خبر داد. 

 

بر این اساس، وزارت خزانه داری آمریکا ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل برای مقابله با حملات باج افزار‌ها و رسیدگی به امور آن‌ها یک کارگروه مشترک در زمینه امنیت سایبری راه اندازی کرده اند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: در این کارگروه یادداشت‌های برای اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به بخش مالی از جمله مقررات امنیت سایبری و اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا همچنین خواستار همکاری‌های بین المللی برای رسیدگی به سوءاستفاده از ارز‌های دیجیتال و مقابله با ایجاد اختلال در مدل کسب و کار‌ها شد.

همکاری آمریکا با اسرائیل برای مقابله با باج افزار‌ها

این مشارکت در پی چندین حمله پیاپی به شرکت‌ها و مراکز حساس آمریکا توسط باج افزار‌ها صورت گرفته است. از آن جمله می‌توان به حمله باج افزار‌ها به بزرگترین خط لوله سوخت رسانی در آمریکا اشاره کرد که در پی آن خسارت‌های زیادی به واشنگتن وارد شد و سوخت رسانی برای چند هفته با اختلال جدی در این کشور مواجه شد.

وزارت خزانه داری آمریکا رسماً اعلام کرد کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل برای مقابله با باج افزار‌ها و ایجاد امنیت سایبری روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

در هفته‌های اخیر وزارت دادگستری آمریکا یک تبعه روس و یک تبعه اوکراینی را به دست داشتن در حملات باج افزاری علیه اهداف آمریکایی متهم کرده است.