فرافکنی تیم اقتصادی بایدن درباره نرخ بالای تورم آمریکا

 مشاوران اقتصادی جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا اقدام به فرافکنی درباره تشدید نرخ تورم در ایالات متحده کردند. 

بر این اساس، این مشاوران ضمن دفاع از سیاست‌های اخیر رییس جمهور آمریکا، افزایش نرخ تورم در این کشور را مربوط به مشکلات جهانی مرتبط با همه گیری کووید-۱۹ دانستند.

قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا در هفته‌های گذشته بیشترین افزایش سالانه را در ۳۱ سال اخیر به ثبت رسانده است. گفته می‌شود دلیل اصلی این تورم بی سابقه در آمریکا افزایش قیمت نقت و فرآورده‌های سوختی در بازار‌های جهانی است.

جمهوری خواهان، اما می‌گویند تورم زیاد این روز‌ها در آمریکا ناشی از برنامه‌ها و سیاست‌های هزینه بر بایدن در این کشور است. برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در این باره گفت: شکی نیست که این روز‌ها تورم خیلی بالاست و مردم تحت فشار هستند، ولی نباید فراموش کنیم زمانی که رییس جمهور سر کار آمد ما با یک بحران اقتصادی همه جانبه رو به رو بودیم.

فرافکنی تیم اقتصادی بایدن درباره نرخ بالای تورم آمریکا

امروز قرار است بایدن طرح زیرساختی یک هزار میلیارد دلاری را امضا و آن را وارد مرحله اجرایی کند. دموکرات‌ها می‌گویند این بودجه قرار است به خدمات زیرساختی از جمله ساخت راه‌ها و پل‌ها و نیز سیستم حمل و نقل عمومی اختصاص یابد، ولی در مقابل جمهوری خواهان معتقدند این بودجه موجب افزایش بیشتر تورم و مشکلات اقتصادی در آمریکا خواهد شد.