اطلاعاتی درباره گفت‌وگو یا دیدار پوتین و بایدن در اختیار نداریم

جن ساکی ، سخنگوی کاخ سفید  درباره اظهارات اخیر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین مبنی بر قرار گفت‌وگوی مجازی بین روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت: تاکنون برنامه ای درباره ملاقات یا تماس بین پوتین و بایدن به دست من نرسیده، اگر در این باره تصمیمی تایید یا نهایی شود، ما خوشحال خواهیم شد که این اطلاعات را به اشتراک بگذاریم.

ساکی در ادامه افزود: کاخ سفید در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره گفت‌وگوی برنامه ریزی شده بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین ندارد اما احتمال گفت‌وگو بین دو رئیس جمهور در آینده را رد نمی‌کنیم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت: فعالیت اوکراین و ناتو در نزدیکی مرز روسیه در دستور کار تماس‌های آتی پوتین و بایدن خواهد بود. پسکوف در پاسخ به سوالی درباره شیوه مذاکرات اعلام کرد که تماس تصویری برای شروع بهتر است. همه چیز به تصمیمات سران دو کشور بستگی دارد. به گفته او، تاریخ مذاکرات در حال حاضر نامشخص است، زیرا این رویداد ممکن است قبل از پایان سال جاری یا بعد از آن برگزار شود.

اطلاعاتی درباره گفت‌وگو یا دیدار پوتین و بایدن در اختیار نداریم

نخستین دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی در ۲۶ خرداد سال جاری در ژنو برگزار شد.

در این دیدار که در ساعت ۱۳:۳۵ (به وقت ژنو) آغاز شد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور داشتند و طرفین بر سر موضوعات مورد اختلاف بین دو کشور با یکدیگر رایزنی کردند.