تشدید خشونت‌های ترافیکی با سلاح گرم در آمریکا

خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش اخیر سازمان غیردولتی "Everytown for Gun Safety "که با خشونت‌های مسلحانه مبارزه می‌کند، درگیری‌های ترافیکی با سلاح گرم از سال ۲۰۱۸ تاکنون در آمریکا افزایش یافته است و اگر این روند ادامه پیدا کند، سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال در این زمینه خواهد بود.

این موسسه افزود: مردم آمریکا در دوره همه گیری کرونا که خود عامل وارد شدن استرس‌های جدید بی شماری بر مردم بوده است، شاهد افزایش بی سابقه فروش سلاح و حوادث ناشی از تیراندازی بوده اند.

رایان مارتین، کارشناس خشم در دانشگاه ویسکانسین گرین بی با بیان اینکه تنها وجود یک بیماری که جان مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد، می‌تواند موجب نگرانی آن‌ها شود، گفت: در کشوری که از حق حمل سلاح به شدت محافظت می‌شود، وجود همه جانبه اسلحه در زندگی مردم مشکل را بزرگتر می‌کند.

وی تاکید کرد سلاح‌های گرم عاملی تاثیرگذار در این زمینه هستند، زیرا فرآیندی مرگبار برای خالی کردن خشم در اختیار شما قرار می‌دهند.

تشدید خشونت‌های ترافیکی با سلاح گرم در آمریکا

آمار همچنین نشان می‌دهد که به همراه داشتن سلاح در خودرو احتمال خشمگین شدن افراد را افزایش می‌دهد. به این پدیده اثر سلاح گفته می‌شود. نگرش‌های فردگرایانه آمریکایی نیز احتمالا تا حدودی در این زمینه تاثیرگذار هستند.

به گفته مارتین فردگرایی که در آمریکا مشاهده می‌شود، احتمالا واکنش از روی خشم را افزایش می‌دهد، زیرا با شیوه تفکر آن‌ها درباره آزادی نوعی حس استحقاق در آن‌ها ایجاد می‌شود که باعث افزایش خشم می‌شود.