شرط مصونیت روسیه در مقابل کرونا

گینزبورگ روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سراسری روسیه ۲۴  گفت: همه گیری کرونا در روسیه زمانی به پایان می رسد که در ۷۰-۷۵ درصد جمعیت روسیه، به اندازه کافی پادتن (علیه ویروس کرونا) تولید شود.

این دانشمند روس افزود: وضعیت به این صورت نیست که صرفا این تعداد مردم واکسن کرونا بزنند بلکه این درصد ازجمعیت روسیه به اندازه کافی پادتن علیه ویروس کرونا در بدن خود داشته باشند. وی ادامه داد: در آن صورت همه گیری ویروس کرونا فروکش خواهد کرد.  

وی برای این منظور و رسیدن به این هدف مهم، از مردم روسیه خواست تا هر چه سریعتر واکسن کرونا بزنند.  

 تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه به تازگی اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد مردم روسیه مصونیت دربرابر کرونا بدست آورده اند.  

مقام های روسیه به واکسیناسیون کرونا هم توجه خاص دارند و برنامه هایی برای تبلیغ آن در رسانه و آگاهی رسانی به مردم برای استقبال از آن اجرا می شود.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه در دیدار با معاون سازمان گامالیا (تولید کننده اسپوتنیک وی) اعلام کرد که دز سوم واکسن کرونا را زده است.

وی خاطرنشان کرد که این بار از واکسن اسپوتنیک لایت استفاده کرده است و حال عمومی وی پس از تزریق واکسن خوب است.

پوتین که برای تشویق مردم به زدن واکسن کرونا این سخنان را در برابر دوربین تلویزیون گفت و خاطرنشان کرد که داوطلب برای شرکت در آزمایش واکسن اسپری کرونا که سازمان گامالیا تولید کرده است، خواهد شد.  

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه بتازگی گفت که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.

 افزایش بی سابقه مرگ و میر و ابتلا به بیماری کرونا در روسیه در حالی همچنان ادامه دارد که روند واکسیناسیون در این کشور کند است و مردم تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و همین کشور هم برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را با همین واکسن آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها، میزان تزریق واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.  

شرط مصونیت روسیه در مقابل کرونا

طی روزهای اخیر آمار مبتلایان به کرونا و  همچنین فوتی های بیماری کووید-۱۹ در روسیه به اوج رسیده است به طوری که روزانه حدود ۴۰ هزار نفر  به این بیماری گرفتار می شوند و بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر هم جان خود را از دست می دهند.  

مجموع بیماران کرونایی در روسیه تاکنون به  حدود ۹ میلیون ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و  بیش از ۲۶۶ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.