واکنش ریاض به تصمیم دولت استرالیا برای تروریستی خواندن حزب الله

عربستان از بیانیه دولت استرالیا درباره قصد این کشور برای درج نام شاخه‌های سیاسی و نظامی جنبش حزب الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی استقبال کرد.

 

 وزارت امور خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم دولت استرالیا اعلام کرد: «این اقدام به تقویت صلح و امنیت بین المللی کمک می‌کند و از جامعه جهانی خواست مواضع مشابهی برای مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی در سراسر جهان اتخاذ کنند.»

دولت استرالیا هفته گذشته در اقدامی تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی نام حزب الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

کارن اندروز، وزیر کشور استرالیا در این خصوص گفت: «گروه حزب الله یک تهدید واقعی و بی، چون و چرا برای استرالیاست. ما شاهد آن هستیم که حزب الله به حمایت‌های خود از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد!»

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به تصمیم اخیر استرالیا اعلام کرد: «تصمیم استرالیا، تبعیتی حقیرانه از دیکته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز درگیر شدن کورکورانه در خدمت منافع رژیم اشغالگر صهیونیستی و سیاست‌های آن است.»

واکنش ریاض به تصمیم دولت استرالیا برای تروریستی خواندن حزب الله

حزب‌الله در ادامه تأکید کرد که این تصمیم و تصمیمات پیشین علیه ملت‌های منطقه، تأثیری بر روحیه مردم وفادار ما در لبنان و روحیه آزادگان جهان نخواهد داشت. تصمیم استرالیا بر موقعیت و حق طبیعی حزب الله برای مقاومت، دفاع از کشور و ملت و حمایت از جنبش‌های مقاومت در برابر اشغالگران و تجاوزات رژیم صهیونیستی تأثیری نخواهد گذاشت.

وزارت خارجه آمریکا نیز پیشتر از قصد استرالیا برای قراردادن حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های اصطلاحاُ «تروریستی» استقبال کرده است.

مقامات استرالیایی هیچ زمان دقیقی برای اجرایی شدن این قانون اعلام نکرده اند و این در حالی است که لبنان این روز‌ها به دنبال راه حلی برای کاهش بحران‌های سیاسی و اقتصادی خود است.