پایان اشغالگری اسرائیل

« عبدالله دوم » پادشاه اردن امروز یکشنبه بار دیگر بر لزوم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، عبدالله دوم به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین ، در نامه‌ای خطاب به شیخ نیانگ رئیس کمیته پیگیری حقوق مسلم و غیر قابل تصرف ملت فلسطین در سازمان ملل، گفت که برقراری صلح در منطقه خاورمیانه فقط از طریق پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی امکان پذیر است.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷، قدس شرقی و کرانه باختری را اشغال کرده است. امروز نزدیک به ۳.۱ میلیون فلسطینی به همراه بیش از ۶۷۵۰۰۰ اسرائیلی در این منطقه حضور دارند؛ صهیونیستها در شهرک‌هایی که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند، ساکن هستند.

پادشاه اردن: پایان اشغالگری اسرائیل

پادشاه اردن برای خروج از بن بست در روند صلح، حمایت از اقدامات اعتمادساز و جلوگیری از تشدید تنشها و هرگونه تخلف بر لزوم افزایش تلاشها تأکید کرد، تخلفاتی که شانس دستیابی به صلح را تضعیف می کند، از جمله فعالیتهای غیرقانونی صهیونیستها در شهرکسازی، مصادره اراضی و تخریب منازل مردم فلسطین.

وی همچنین تصریح کرد،  برای تداوم کار آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، همه ابزارهای حمایتی فراهم شود تا زمانی که یک راه حل عادلانه و جامع پیدا شود که حقوق فلسطینیها را مطابق با قطعنامه‌های مشروع بین المللی تضمین کند؛ به نحوی که حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پرداخت غرامت را تضمین کند.

عبدالله دوم اخیرا ضمن افتخار به قیمومیت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس، تأکید کرد که این مسئله به خاطر پایبندی اردن به اصول و تاریخ خود است.

وی با بیان اینکه اردن بیش از هر طرف دیگری از مسئله فلسطین حمایت کرده است، گفت که «اردن در کنار مردم فلسطین خواهد بود تا بتوانند کشور مستقلی تشکیل دهند».

عبدالله دوم در پایان گفت که اردن از مردم فلسطین حمایت خواهد کرد تا حقوق خود را به صورت کامل، باز پس گیرند.

 در همین ارتباط، وزارت خارجه اردن اخیرا تأکید کرد که این کشور به تلاش‌ها و اقدامات خود در بیش از یک سطح برای متوقف کردن تجاوزهای اسرائیل در مسجد مبارک الاقصی و بیت‌المقدس و ساکنان قدس در قدس شرقی ادامه خواهد داد