تلاش آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی در روسیه

سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت واشنگتن هرگز از تلاش برای مهار توسعه روسیه دست نمی‌کشد و بودجه قابل توجهی را برای بی ثبات کردن اوضاع روسیه هزینه می‌کند.

ریابکوف در نشست کمیسیون حفاظت از حاکمیت روسیه و جلوگیری از مداخله در امور داخلی در شورای فدرال روسیه (مجلس علیا) گفت: «بدخواهان روسیه هرگز از تلاش برای مهار توسعه کشورمان، تأثیرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی ما از طریق تحریم ، باج خواهی و جنگ سایبری دست برنمی‌دارند. واشنگتن با استفاده از سازمان‌های غیرانتفاعی بین‌المللی و ابزار‌های دیگر، بودجه قابل توجهی را برای بی‌ثبات کردن کشور هزینه می‌کند.»

او در ادامه تاکید کرد: طرف آمریکایی این کار را به بهانه کمک به تقویت نهاد‌های دموکراتیک و جامعه مدنی انجام می‌دهد و پول‌های کلانی برای تامین مالی آشوبگران و جدایی طلبان در راستای ایجاد ناامنی در کشور هزینه می‌کند. البته آمریکا این پول‌ها را در پوشش کمک مالی به پروژه‌های حفاظت از محیط زیست، برابری جنسیتی و قومی و فرهنگی انجام می‌دهد.

تلاش آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی در روسیه

ریابکوف در پایان گفت که جنگ‌های اطلاعاتی که به گفته آمریکا یی‌ها و برخی از متحدانشان هر چیزی در آن رخ می‌دهد، همه حوزه‌ها اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را درگیر می‌کند و مخاطب آن جوانان هستند.