اُمیکرون باعث افزایش «تصاعدی» موارد ابتلا به کرونا می‌شود

مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی گفتند که گونه اُمیکرون به افزایش «نگران کننده» موارد ابتلا به کرونا در این کشور دامن زده است و به سرعت در حال تبدیل شدن به سویه غالب است.

دکتر میشل گروم از موسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی گفت: «طی دو هفته گذشته افزایش تصاعدی در موارد ابتلا به کرونا مشاهده شده است. هفته گذشته از میانگین هفتگی حدود ۳۰۰ مورد جدید در روز به ۱۰۰۰ مورد رسیده ایم .» این در حالی است که روز چهارشنبه (دیروز)، آفریقای جنوبی ۸۵۶۱ مورد ابتلا را ثبت کرد. این با آن وجود است که هفته گذشته، آمار روزانه ابتلا به کرونا ۱۲۷۵ نفر بود.

به گفته این پزشک آفریقایی، ۷۴ درصد از تمام ژنوم‌های ویروسی که در ماه گذشته توالی‌یابی شده بود، از نوع جدیدی بود که برای اولین بار در در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در گاوتنگ، پرجمعیت‌ترین استان آفریقای جنوبی یافت شد.

اُمیکرون باعث افزایش «تصاعدی» موارد ابتلا به کرونا می‌شود

در حالی که سؤالات کلیدی در مورد میزان سرایت اُمیکرون باقی مانده است، کارشناسان برای تعیین سطح حفاظت ارائه شده واکسن‌ها عجله دارند. ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت در یک نشست توجیهی گفت که داده‌های مربوط به میزان مسری بودن امیکرون باید در عرض چند روز در دسترس قرار بگیرد.

گفتنی است تا کنون سویه جدید کرونا (امیکرون) در چندین کشور شناسایی شده و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. این سویه جدید برای نخستین در جنوب آفریقا شناسایی شد. کماکان نگرانی‌ها در مورد میزان سرایت و قدرت این ویروس وجود دارد و دانشمندان در حال انجام آزمایشات بیشتر در این زمینه هستند.