امیکرون رشد اقتصادی جهان را کند خواهد کرد

 از زمان شناسایی سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون در آفریقای جنوبی تا به امروز بیش از ۴۰ کشور از مشاهده آن خبر داده و قوانین و محدودیت‌های کرونایی را در پی آن اعمال کرده اند.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین المللی پول در نشست خبری خود اعلام کرد: با گسترش سویه جدید ویروس کرونا در جهان امیدواری ها برای کنترل همه گیری کاهش یافته و احتمالا شاهد کاهش رشد اقتصادی پیش بینی شده برای ماه اکتبر خواهیم بود.

امیکرون به عنوان آخرین سویه جهش یافته از ویروس کرونا بسیار ناشناخته است و محققان گفته اند که به زمان بیشتری برای مطالعه درباره این سویه نیازمند هستند. 

در حالی که بخش‌هایی از اروپا و آمریکا هنوز درگیر همه گیری کرونا ناشی از جهش دلتا هستند سویه جدید می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر شاخص‌های اقتصادی داشته باشد. سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: ما باید بیشتر محتاط باشیم، ولی نباید وحشت کنیم چرا که امروز شرایط متفاوتی نسبت به سال گذشته را تجربه می‌کنیم.

امیکرون رشد اقتصادی جهان را کند خواهد کرد

مایک رایان، مدیر فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت نیز در این باره گفت: هیچ مدرکی مبنی بر نیاز به اصلاح واکسن‌های موجود برای مبارزه با اومیکرون وجود ندارد فقط دولت‌های باید برای واکسیناسیون حداکثری جمعیت خود تلاش کنند. ما باید روی واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر هستند بیشتر تمرکز کنیم.