سقوط محبوبیت بایدن در میان افکار عمومی آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد کمتر از نیمی از حامیان جو بایدن عملکرد وی را تایید می‌کنند.

بر این اساس، نظرسنجی گروه افکارسنجی ترافالگار که در هفته آخر نوامبر اجرا و روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد تنها ۳۶.۳ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید می‌کنند، در مقابل ۵۹.۱ درصد عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

این در حالی است که همین موسسه نظرسنجی در اوایل اکتبر میزان حمایت از عملکرد بایدن را ۳۹.۶ درصد اعلام کرده بود. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد حتی پاسخ دهندگانی که از رئیس جمهور حمایت می‌کنند ظاهراً شور و شوق خود را از دست داده اند.

فقط ۱۸.۱ درصد از آمریکایی‌ها «به شدت» نحوه عملکرد بایدن را در ریاست جمهوری تایید می‌کنند که نسبت به رقم ۲۳.۵ درصد ماه اکتبر، کاهش معناداری در مدت یک ماه دارد. در حالیکه در مجموع شمار افرادی که عملکرد بایدن را تایید نمی‌کنند حدود ۲۳ درصد از افرادی که او را تایید می‌کنند بیشتر است.

این فاصله در میان کسانی که به شدت او را تایید می‌کنند بیشتر است. ترافالگار اعلام کرد ۵۲.۲ درصد از آمریکایی‌ها «به شدت» با عملکرد بایدن مخالفند، که باعث می‌شود آرای منفی وی به بیش از ۳۴ درصد برسد. برای اینکه این کسری، را متوجه بشویم لازم است خاطر نشان شویم بایدن در چند ماه اول ریاست جمهوری خود میزان محبوبیت حدود ۶۰ درصدی را از آن خود کرده بود. اما این میزان ۶۰ درصدی پیش از خروج پر آشوب و مرگبار آمریکا از افغانستان، افزایش تورم به بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته و افزایش نگرانی‌ها درباره بحران مهاجرت غیرقانونی بود.

سقوط محبوبیت بایدن در میان افکار عمومی آمریکا

نظرسنجی دیگر همچنین نشان داد می‌دهد که بایدن برخی از رای دهندگان - به ویژه سیاهپوستان آمریکایی - را هنگام تحمیل دستورات گسترده تزریق واکسن کووید-۱۹ که مکرراً در دادگاه‌های فدرال به چالش کشیده شده بود، از خود رانده است.

نظرسنجی گالوپ که در ماه اکتبر منتشر شد، نشان می‌دهد بایدن ناامید کننده‌ترین رئیس جمهور جدید آمریکاست. وی این عنوان را پس از هری ترومن به دست آورد. هری ترومن در سال ۱۹۴۵، مقام ریاست جمهوری را پس از فرانکلین روزولت، از آن خود کرد.