دست حمایت مکرون بر تداوم جنایات آل سعود در یمن

« آرامکو » شرکت نفت عربستان سعودی، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد در جریان سفر امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه به این کشور، پنج قرارداد با شرکت‌های فرانسوی پیشرو امضا کرده است.

از جمله این قراردادها تجارت خودرو‌های هیدروژنی با گوسین، پیشگام در راه‌حل‌های حمل‌ونقل پاک و هوشمند است.

این قرارداد‌ها در شهر جده در کارگاه‌هایی که از سوی وزارت سرمایه گذاری برای بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری شرکت‌های فرانسوی برگزار شده بود، منعقد شد.

امین حسن الناصر، رئیس و مدیر عامل شرکت آرامکو گفت که روابط بین شرکت و جامعه تجاری فرانسه همیشه پایدار بوده و طیف گسترده‌ای از صنایع را در بر می‌گیرد. فرصت‌های زیادی برای همکاری در زمینه توسعه پایدار وجود دارد.

صنایع نظامی عربستان سعودی که به اختصار «سامی» خوانده می شوند و یک کنسرسیوم دولتی از صنایع نظامی این کشور است هم روز شنبه در حاشیه سفر رئیس جمهور فرانسه از امضای قراردادی با شرکت ایرباس به منظور تاسیس یک شرکت مشترک تخصصی در زمینه نگهداری و تعمیر صنایع هوافضای نظامی خبر داد.

دست حمایت مکرون بر تداوم جنایات آل سعود در یمن

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، طبق این قرارداد سهم صنایع نظامی عربستان سعودی در شرکت ۵۱ درصد و سهم شرکت اروپایی ایرباس  ۴۹ درصد خواهد بود.

همچنین سامی  از تاسیس یک شرکت مشترک با «فیژاک ائرو» به منظور تاسیس سایت تولید قطعات یدکی حوزه هوافضا خبر داد. میزان مشارکت سامی در این شرکت  ۶۰ درصد و شرکت فرانسوی فیژاک ائرو ۴۰ درصد خواهد بود.

قرارداد‌های جدید نظامی فرانسه از عربستانی در حالی در سفر مکرون به ریاض امضاء شد که جنایات آل‌سعود در یمن همچنان ادامه دارد. براساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به ۳۷۷ هزار یمنی در پس حملات ائتلاف متجاوز کشته شدند. کودکان یمنی دچار سوءتغذیه شده و بیماری‌های مسری در پی نابودی زیرساخت‌های بهداشتی در یمن شایع شده است. در ماه‌های اخیر ارتش یمن توانسته نقاط راهبردی را از مزدوران عربستانی باز پس بگیرد.