فائوچی: امیکرون از سویه دلتا کم خطرتر است

آنتونی فائوچی ، مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: دانشمندان برای مطالعه بیشتر سویه اُمیکرون به زمان بیشتری نیاز دارند، ولی بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ممکن است این سویه کرونا نسبت به نوع دلتا خطر کمتری داشته باشد، علی رغم اینکه میزان بستری‌ها در بیمارستان همچنان بالاست.

فائوچی ادامه داد: تا امروز شواهد حاکی از آن نبوده است که سویه امیکرون باعث بروز کرونای شدید در بیماران شده باشد، ولی ما باید قبل از هر گونه تصمیم گیری احتیاط لازم را به جا آوریم.

وی افزود: دولت بایدن به دنبال لغو محدودیت‌های سفر برای افراد غیرشهروند از چندین کشور آفریقایی است. امیدواریم بتوانیم محدودیت‌های سفر را در یک دوره کاملاً معقول لغو کنیم. همه ما نسبت به سختی‌هایی که به آفریقایی جنوبی و برخی دیگر از کشور‌های آفریقایی تحمیل شده احساس بدی داریم.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد سرعت بالای سرایت سویه امیکرون هشدار داده و اقدامات برخی کشور‌ها را با عنوان آپارتاید مسافرتی به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

طبق گزارش‌های ارسالی تا روز گذشته حدود یک سوم ایالت های آمریکا از شمال شرقی این کشور تا برخی نواحی جنوبی درگیر سویه امیکرون شده اند. ویسکانسین و میسوری از جمله آخرین ایالت‌هایی بودند که موارد ابتلا به سویه امیکرون را تایید کردند.

فائوچی: امیکرون از سویه دلتا کم خطرتر است

گروه‌هایی از گارد ملی برای کمک به بیمارستان‌های غرب نیویورک که این روز‌ها مملو از بیماران کرونایی است اعزام شده اند. چارلی بیکر، فرماندار ماساچوست هم به دلیل وخامت اوضاع در این ایالت شرایط اضطراری اعلام کرده است.