اظهار نظر جدید بارزانی درباره گروه تروریستی داعش

«اریک شوالیه» سفیر فرانسه در عراق امروز دوشنبه با « مسرور بارزانی » نخست وزیر منطقه کردستان عراق دیدار کرد.

در این دیدار وضعیت کلی و روند سیاسی عراق پس از انتخابات پارلمانی اخیر و حملات گروه تروریستی داعش به مناطق کردستان بررسی شد.

بنابر گزارش وبگاه «شفق نیوز»، بارزانی در این دیدار بر اهمیت تقویت هماهنگی بین نیروهای پیشمرگه، ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی برای پایان دادن به حملات تروریستی داعش به مناطق مسکونی کردستان تأکید کرد و گفت که هدف از حملات به این مناطق که خارج از سلطه دولت منطقه کردستان نیز قرار دارد، تخلیه این مناطق و ایجاد تغییرات جمعیتی در آن است.

اظهار نظر جدید بارزانی درباره گروه تروریستی داعش

سفیر فرانسه نیز بر حمایت کشورش از نیروهای پیشمرگه در جنگ علیه داعش و تحقق ثبات در مناطقی که با تهدیدات تروریستی مواجه هستند، تأکید کرد.

تروریست‌های داعش شب گذشته (یکشنبه) به مقر تیپ ۱۲۷ نیروهای پیشمرگه در روستای «کلی قره سالم» حمله کرده و در این درگیری‌ چهار نیروی پیشمرگه کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. تروریست‌ها با استفاده از شرایط آب و هوایی این حمله را در منطقه‌ای که در یک سال گذشته هیچ درگیری در آن‌جا گزارش نشده بود، انجام دادند.

در ده روز گذشته این ششمین حمله تروریست‌های داعش به مواضع نیروهای پیشمرگه است. جمعه گذشته در حمله تروریست‌ها به منطقه «قرجوغ» از توابع شهرستان «مخمور» در استان نینوای عراق، ۱۸ نیروی پیشمرگه و مردم عادی کشته شدند.