بررسی جنایت جنگی بنی گانتز علیه فلسطینی ها در دادگاهی در هلند

یک تبعه فلسطینی - هلندی از بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل حملات سال ۲۰۱۴ به نوار غزه و کشتن شش نفر از اعضای خانواده اش به دادگاه هلند شکایت کرده بود و قرار است این اتهامات امروز مورد بررسی قرار گیرد. 

اسماعیل زیاده، تبعه فلسطینی - هلند پرونده کیفری را علیه گانتز و چند مقام ارشد دیگر رژیم صهیونیستی به جریان انداخت که این پرونده در ژانویه ۲۰۲۰ توسط دادگاه هلند رد شد، ولی در نهایت دادگاه دیگری در باره آن تشکیل شد. 

قوانین جهانی به کشور‌ها اجازه می‌دهد جرایم جدی از جمله جنایات جنگی و شکنجه را در هر جایی از جهان بدون در نظر گرفتن محل ارتکاب تحت پیگرد قانونی قرار دهند. زیاده پس از بسته شدن پرونده در سال ۲۰۲۰ درخواست تجدیدنظر کرده و اعلام کرد رفتار‌های رژیم صهیونیستی نقض جدی قوانین بین المللی بشر دوستانه است. وی در دادخواست خود از مراجع قانونی هلند خواست مصونیت از تعقیب قضایی برای گانتز را لغو کنند.

بررسی جنایت جنگی بنی گانتز علیه فلسطینی ها در دادگاهی در هلند

بنی گانتز در سال ۲۰۱۴ فرمانده کل نظامیان  رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه بود. براساس آمار سازمان ملل متحد در حمله آن سال حدود ۲۲۰۰ فلسطینی کشته شده اند که ۱۵۰۰ تن از آنها غیرنظامی بودند.