کرونا در آلمان رکورد زد

آلمان امروز (چهارشنبه) بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را به ثبت رساند. گفته می‌شود موج چهارم کرونا هم اکنون در آلمان در جریان است.

 

موسسه کنترل بیماری روبرت کخ آلمان اعلام کرد که در مجموع بیش از ۶۹ هزار مورد ابتلای جدید گزارش شده است که دو هزار نفر بیشتر از مدت مشابه یک هفته قبل است. ۵۲۷ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده اند که این بالاترین رقم از ۱۲ فوریه است.

 

گفتنی است در مجموع تا کنون بیش از شش میلیون نفر در آلمان به این ویروس مبتلا شده اند و بالغ بر صد هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آلمان هفته گذشته موافقت کرد که دسترسی افراد واکسینه نشده را به همه مشاغل به جز ضروری‌ترین مشاغل مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها ممنوع کند و واکسیناسیون را افزایش دهد.

علاوه بر این، تنها افراد واکسینه شده یا افرادی که اخیرا از بیماری کووید بهبود یافته اند اجازه حضور در رستوران‌ها، سینما‌ها و مراکز تفریحی را خواهند داشت.

کرونا در آلمان رکورد زد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز اعلام کرده است این امکان وجود دارد که تا ماه فوریه واکسیناسیون در آلمان اجباری شود. چرا که در حال حاضر بیمارستان‌ها در حدی پر شده اند که برخی بیماران برای درمان باید به مناطق دیگری منتقل شوند.

موج چهارم کووید شدیدترین موج کرونا در این کشور بوده است. از سوی دیگر، در آلمان نگرانی فزاینده‌ای درباره شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون وجود دارد.