شاهکار مهندسان مقاومت در غزه

روزنامه لبنانی «الاخبار» امروز (پنجشنبه) در یک غافلگیری بزرگ نوشت، مقاومت فلسطین موفق شده به راه‌حل‌های عملی برای نفوذ به دیوار هوشمند رژیم صهیونیستی در مرز غزه دست پیدا کند، دیواری که برای مقابله با خطر تونل‌های مقاومت ساخته شده و این موفقیت مقاومت، به شادی تل‌آویو پایان خواهد داد.

الاخبار به نقل از منابع آگاه ادامه داد، گروه‌های فلسطینی تا کنون توانایی خود برای نفوذ به این دیوار را علنی نکرده‌اند اما مهندسان مقاومت توانسته‌اند به راه‌حل‌های عملی دست پیدا کنند که این دیوار را در نبردهای نظامی، بی فایده می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، مقاومت در نبرد «سیف القدس» در ماه می گذشته از سلاح تونل‌ها برای عبور از مرز استفاده نکرد زیرا رژیم صهیونیستی وارد نبرد زمینی نشد و علاوه بر آن این رژیم حدود پنج کیلومتر از مرز با غزه را از شهرک‌نشنیان و نیروهای خود تخلیه کرد. همچنین مقاومت در این نبرد تنها بخش کمی از توانایی خود را بکار برد، تلاشها را بر روی سلاح موشکی متمرکز کرد و دشمن را در خصوص مانعی (دیوار هوشمند) که به آن افتخار می‌کند و مدعی است حفاظت کامل را برایش فراهم می‌کند، تهدید کرد.

 شاهکار مهندسان مقاومت در غزه

منابع آگاه مذکور افزودند، با آنکه بخش زیادی از دیوار در عمق ۳۰ تا ۴۰ متری زمین است اما حفاری در زیر این عمق، کار سختی برای مقاومت نیست و این بدان معناست که تلاش‌های رژیم اشغالگر برای مقابله با تونل‌ها دوباره وارد چرخه شکست شده است.

این منابع تأکید کردند، دشمن صهیونیستی حسگرهایی را در پایین این دیوار در زیر زمین نصب کرده تا صدای حفاری را بشنود، این امر ابتدا چالشی برای مهندسان مقاومت بود اما آنها با گذشت زمان توانستند این موضوع را حل کنند.

منابع مذکور تأکید کردند، در زمان مناسب کابیه ائتلافی دولت رژیم صهیونیستی متوجه خواهد شد که ارتش این رژیم مرتکب بزرگترین فریب شده است.

هفته جاری، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از تکمیل ساخت دیوار بتنی به طول ۶۵ کیلومتر و ارتفاع شش متر در مرز با نوار غزه خبر داد.

در  بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است که این دیوار به طول حدود ۶۵ کیلومتر است که ساخت آن حدود سه سال و نیم به طول کشیده و بیش از ۱۲۰۰ کارگر در ساخت آن مشارکت داشته‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده، شش ایستگاه بتنی در امتداد نوار مرزی غزه ساخته شده و در ساخت این دیوار نیز حدود ۲۲۰ هزار کامیون بتن و ۱۴۰ هزار تن آهن و فولاد به کار رفته است.

در همین ارتباط «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که «این دیوار حماس را از یکی از امکاناتی که سعی در توسعه آن داشت، محروم می‌کند و دیوار آهنی، حسگرها و بتن بین این سازمان (حماس) و ساکنان جنوب اسرائیل فاصله ایجاد می‌کند».