دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با السیسی

« یائیر لاپید » وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به قاهره سفر کرده است، امروز (پنجشنبه)، با « عبدالفتاح السیسی » رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر ضمن تشکر از رئیس‌جمهور مصر نوشت: «ما در این دیدار درباره پاره‌ای از مسائل امنیتی از جمله تلاش ایران برای تبدیل شدن به کشوری با قابلیت هسته‌ای نظامی و مقابله با عوامل تروریستی و بی‌ثباتی در منطقه گفت‌و‌گو کردیم».

یائیر لاپید همچنین اضافه کرد که طرحی را به رئیس‌جمهور مصر تحت عنوان «اقتصاد در برابر امنیت غزه» و اقدام‌های آتی تل‌آویو در ارتباط با مسئله فلسطین ارائه کرده است.

دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با السیسی

همزمان با این اظهارات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: «السیسی در گفت‌و‌گو با وزیر خارجه اسرائیل بر تداوم اقدامات مصر در زمینه پیشبرد تلاش‌ها برای برقراری صلح فراگیر و عادلانه در خاورمیانه بر پایه راهکار دودولتی و قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد».

قاهره همچنین اعلام کرد که السیسی در گفت‌و‌گو با لاپید به تلاش‌های مصر برای بازسازی غزه و جلوگیری از تنش در فلسطین پرداخته است.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که منابع آگاه، امروز، از قاهره خبر دادند که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و هیأت همراه او با یک هواپیمای شخصی وارد قاهره شدند.

منابع مذکور خبر داده بودند که لاپید با «سامح شکری» همتای مصری و شماری از مقامات ارشد این کشور در خصوص تحولات قضیه فلسطین و نوار غزه، پرونده اسرا و مفقودشدگان و سایر  مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی می‌کند.