قربانی شدن ۷۵ هزار انگلیسی به دلیل اُمیکرون در ۵ ماه آینده

کارشناسان انگلیسی به دولت این کشور هشدار دادند که تا ۵ ماه آینده شیوع سویه اُمیکرون در انگلیس بین ۲۵ هزار تا ۷۵ هزار جانباخته کرونایی خواهد داشت.

دانشمندان مدرسه طب و بهداشت گرمسیری لندن (LSHTM) به دولت انگلیس هشدار دادند که این سویه کرونا که اولین‌بار در آفریقای جنوبی کشف شد تا پایان ماه جاری میلادی سویه غالب در میان مبتلایان کرونایی این کشور خواهد بود.

آن‌ها همچنین می‌گویند در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این سویه کرونا می‌تواند روزانه ۲ هزار بیمار را روانه بیمارستان‌های انگلیس کند. آن‌ها تعداد بیماران بستری شده از تاریخ ۱ دسامبر تا ۳۰ آوریل (۱۰ آذر ۱۴۰۰ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) را ۱۷۵ هزار نفر و تعداد کل جانباختگان را در این بازه زمانی ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر پیش‌بینی کرده‌اند.

این در حالی است که امروز (شنبه) ۶۳۳ مورد مبتلا به کرونا از نوع اُمیکرون در انگلیس ثبت شد و این بیشترین آمار ثبت شده روزانه از زمان شناسایی سویه اُمیکرون تاکنون بود. همچنین تعداد کل مبتلایان شناسایی شده از این سویه کرونا در انگلیس هزار و ۸۹۸ مورد اعلام شده است.

در کل نیز امروز ۵۴ هزار و ۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۳۲ جانباخته جدید از این ویروس در انگلیس گزارش شده است.

یکی از کارشناسان این مدرسه در لندن در این باره گفت: «پیش‌بینی‌های کنونی تنها احتمالات اولیه در این باره است و فکر می‌کنیم این نوع از کرونا از سویه دلتا نیز بیشتر پیشی بگیرد.»

قربانی شدن ۷۵ هزار انگلیسی به دلیل اُمیکرون در ۵ ماه آینده

این کارشناسان همچنین می‌گویند تزریق واکسن تقویتی (دوز سوم) می‌تواند دربرابر سویه اُمیکرون کرونا مقاومت بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد و احتمالاً به کاهش تعداد بستری و مرگ‌ومیر منجر خواهد شد.

پیشتر از این، هفته گذشته نیز «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، با تشدید قوانین کرونایی برای جلوگیری ازشیوع سویه اُمیکرون، از مردم خواست تا از خانه کار کنند.

با وجود شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس و نگرانی‌ها درباره گسترش این سویه، گروه‌های صنعتی و تجاری محدودیت‌های کرونایی را شکست بزرگی برای کسب و کار‌ها می‌دانند.