۷۰ درصد مبتلایان جدید در آفریقا آلوده به امیکرون هستند

سویه اُمیکرون بیش از ۷۰ درصد مبتلایان جدید را در آفریقای جنوبی آلوده کرده است. این در حالی است که نتیجه آزمایش کرونا ی سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی مثبت شده است.

رامافوسا که دچار بیماری خفیف است در کیپ تاون در قرنطینه به سر می‌برد و تحت درمان است. رئیس جمهور که هر دو نوبت واکسن کرونا را زده است، گفت ابتلایش به کرونا نشان می‌دهد که همه مردم آفریقای جنوبی باید واکسن بزنند.

سیریل رامافوسا اندکی بعد از سخنرانی در مراسم یادبود اف دبلیو دِکلِرک، رئیس جمهور سابق احساس بیماری کرد. او یکی از بیش از ۱۸ هزار نفری است که در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور مبتلا به کرونا شده اند.

دولت می‌گوید رئیس جمهور علائم خفیفی دارد و تحت نظر است. به افرادی هم که در تماس نزدیک با رئیس جمهور بودند گفته شده است خود را قرنطینه کنند. رئیس جمهور با انتشار توئیتی ضمن قدردانی از مردم به خاطر حمایت هایشان، از همه خواست واکسن بزنند. تاکنون ۴۳ درصد افراد واجد شرایط در این کشور دست کم یک دوز واکسن را زده اند.

۷۰ درصد مبتلایان جدید در آفریقا آلوده به امیکرون هستند

با اینکه واکسن کافی از جمله دوز مکمل در  این کشور وجود دارد، بسیاری از مردم هنوز تمایلی به تزریق واکسن ندارند.

دولت می‌گوید در تلاش است اطلاعات نادرست و گمراه کننده را از بین ببرد و درباره اهمیت واکسن زدن آگاهی بیشتری ایجاد کند. اما بسیاری از دیگر کشور‌های آفریقایی چنین دسترسی به واکسن ندارند. فقط هفت درصد جمعیت بیش از یک میلیاردی آفریقا در برابر کرونا واکسینه شده اند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: من واقعاً از رویکردی که کشور‌های ثروتمند در خصوص واکسن اتخاذ کرده اند، ناامید شده ام. اولین مسئله این است که آن‌ها بیشتر از نیاز جمعیت شان واکسن سفارش دادند و وقتی ما واکسن می‌خواستیم کوتاهی می‌کردند.

در هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۱۹ هزار نفر در آفریقای جنوبی مبتلا به کرونا شده اند. کارشناسان بهداشتی می‌گویند افزایش تعداد مبتلایان ممکن است ناشی از سویه جدید امیکرون باشد. اما با اینکه آن‌ها می‌گویند این سویه بسیار مسری است، آمار و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد شاید این سویه موجب بیماری شدید نشود. با توجه به اینکه رئیس جمهور هر دو دوز واکسن را تزریق کرده بود، اما به کرونا مبتلا شد شاید دولت کار چندانی نتواند برای اطمینان دادن به افرادی کند که درباره تزریق واکسن تردید دارند.