واکنش مسیحیان صهیونیست به سخنان ترامپ علیه نتانیاهو

مسیحیان صهیونیست (اوانجلیس) انتقاد دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. 

 

مایک ایوانس، حامی اوانجلیس دونالد ترامپ پس از سخنان اخیر وی در مورد نتانیاهو به او هشدار داد که در حال فاصله گرفتن از باور‌های مذهبی خود است.

ترامپ، هفته گذشته در مصاحبه با خبرنگار اکسیوس از نتانیاهو به خاطر تبریک گفتن به جو بایدن در زمان پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ از وی انتقاد کرد. وی این اقدام نتانیاهو را خیانتی در قبال خود دانست و گفت: من دستور انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را صادر کردم. 

ترامپ در ادامه اظهار کرد: اگر من نبودم نتانیاهو خیلی زودتر از این‌ها از صحنه سیاست حذف می‌شد. او اولین کسی بود که به بایدن تبریک گفت در حالی که من بیشترین حمایت را از او کرده بودم و برایش خیلی زحمت کشیده بودم. نتانیاهو هیچ وقت علاقه‌مند به صلح با فلسطینی‌ها نبوده است.

رهبران اوانجلیس در آمریکا که بیشتر آن‌ها هنوز هم از طرفداران ترامپ و رژیم صهیونیستی هستند تلاش کردند تا حد زیادی در مورد این سخنان سکوت کنند.

مایک ایوانز، یکی از سرسختترین حامیان ترامپ در این باره گفت: این سخنان و احساسات ترامپ نسبت به نتانیاهو وحشتناک است و او ممکن است با این سخنان تعداد زیادی از طرفداران خود را از دست بدهد.

وی که پیشتر مشاور امور مذهبی ترامپ بود در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور سابق آمریکا اظهار کرد: من خواهش می‌کنم ترامپ یک لحظه به این موضوع فکر کند که نتانیاهو طرفداران بسیار بیشتری در میان چهره‌های مذهبی در داخل و خارج از آمریکا نسبت به خود او دارد.

محکومیت سخنان ترامپ علیه نتانیاهو از سوی جامعه مسیحیان صهیونیست

در ادامه این نامه آمده است: لطفاً ما را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور شویم بین شما و نتانیاهو یکی را انتخاب کنیم.

جک گراهام، رهبر یکی از بزرگترین کلیسا‌های آمریکای شمالی نیز در این باره گفت: امیدوارم ترامپ با نتانیاهو آشتی کند و به صحنه سیاست بازگردد.