آشیانه جنگنده‌های سعودی، هدف موشک بالستیک ارتش یمن

سرتیپ‌ « یحیی سریع » سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که یگان موشکی این کشور نقاط مهمی را در خاک عربستان هدف حمله قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «یگان موشکی -به لطف خداوند- توانست آشیانه جنگنده‌های سعودی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیش مشیط و چند هدف دیگر در جیزان را با پنج موشک بالستیک در هم بکوبد».

آشیانه جنگنده‌های سعودی، هدف موشک بالستیک ارتش یمن

یحیی سریع در ادامه اضافه کرد که موشک‌ها دقیقا با اهداف برخورد داشته‌اند.

سریع همچنین گفت که این حمله در پاسخ به تجاوزهای هوایی و جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن انجام شده است.

ارتش یمن در پایان تأکید کرد که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره این کشور، برای انجام عملیات‌های بزرگ‌تر و گسترده‌تر علیه عربستان آمادگی دارد.

همزمان با این اعلام، ائتلاف سعودی حمله به جیزان را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که موشک‌ها با اماکن غیرنظامی برخورد کرده‌اند و باعث آتش‌سوزی در محل شده‌اند.

این حمله در حالی علیه عربستان سعودی انجام شده است که منابع یمنی ساعاتی پیش خبر دادند که در پی حمله جنگنده‌های سعودی به استان الحدیده یمن (غرب)، دو کودک یمنی شهید و سه نفر دیگر از جمله یک زن مجروح شده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.