الحوثی: جنایات ائتلاف سعودی در یمن، لکه ننگ است

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن ، در سالروز شهید در این کشور گفت که بزرگداشت این روز، ارزشهای اخلاقی و انسانی به شهادت و شهدا می‌دهد.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، برگزاری این روز، بیانگر ارزش شهادت است و نشان می‌دهد که ملت یمن به این مسئله پایبند هستند.

وی تأکید کرد، توجه ملت یمن به این روز، بیانگر آگاهی آنان از ارزش این مناسبت ایمانی، انسانی و اخلاقی است و هر گامی که در مسیر مقابله با ظلم و زورگویی برداشته شود، دارای ارزش انسانی است که مایه مباهات و افتخار در وجود انسان است.

الحوثی: جنایات ائتلاف سعودی در یمن، لکه ننگ است

رهبر انصارالله با بیان اینکه شهادت در راه خدا، نعمت بزرگی است که به انسان داده می‌شود، خاطر نشان کرد: «زمانی که به شیوه‌ای که خداوند تعالی تعیین کرده، حرکت کنیم، به پیروزی قطعی از جانب او دست خواهیم یافت.

الحوثی ادامه داد: «نیروهای شر و ظلم، ما را رها نمی‌کنند که آنگونه که خدا می‌خواهد، آزادانه زندگی کنیم، لذا باید بر اساس ایمان و به عنوان ملتی حرکت کنیم که مشتاق آزادی و استقلال است».

وی با بیان اینکه «ظالمان می‌خواهند که امکانات ما غارت کنند و ما را به بردگی بکشانند تا بنا بر منافعشان حرکت کنیم»، تصریح کرد: «مشکل دشمنان با ما این است که تلاش می‌کنند باظلم، اراده ما را در هم شکنند».

رهبر انصارالله با تأکید بر این دشمنان، با تجاوزگری، قتل، جنگ فراگیر نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی در پی رسیدن به مقاصد خود هستند، گفت: «مسلمانان در کشورهای خود، هدف حمله دشمنان و توطئه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و جنگ نرم قرار می‌گیرند».

الحوثی تأکید کرد، دشمنان مسلمانان در پی سلب آزادی، کرامت و استقلال آنان هستند، و اگر انسان، برده طاغوت باشد، اسلام دیگر، ارزشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ارزش شهادت، باعث تقویت صبر و ایستادگی می‌شود، تصریح کرد: «نسل جوان امروز ما، عاشق شهادت است و به همین دلیل، نسلِ آزادی است که به بردگی کشیده نمی‌شود و تسلیم و خوار نمی‌شود».

رهبر انصار الله با بیان اینکه ملت یمن در موضع حق قرار دارند، گفت: «جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری، لکه ننگ است...همه مردم می‌گویند که تجاوز به یمن، یک جنگ فاجعه‌بار است که به کمترین معیار انسانی و ارزشها و اخلاق همخوانی ندارد».

وی خاطر نشان کرد، کشتارهای وحشیانه در یمن، مردم این کشور را هدف قرار می‌دهد و این محاصره و تجاوز برای هفتمین سال متوالی ادامه دارد، ولی همه جهان به امارات و عربستان می‌گویند که در حمله به یمن شکست خورده‌اند و به اهدافشان دست نخواهند یافت.

الحوثی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف ائتلاف سعودی، محال است، تصریح کرد، تداوم دفاع از ملت یمن، یک موضع صحیح و حکیمانه است و «اگر مصادره آزادی را قبول کنیم، صلح را نپذیرفته‌ایم، بلکه تسلیم شده‌ایم».

رهبر انصارالله تأکید کرد: «ما صلح را می‌پذیریم، ولی تسلیم شدن را خیر و برای تحقق این مسئله، باید تجاوز خود را متوقف و محاصره خود را بردارند و به اشغالگری پایان دهند... ما ملت متجاوزی نیستیم... خداوند ذلت و تسلیم شدن را از ما نمی‌پذیرد»

وی در پایان گفت که انصارالله، معاملات و چانه‌زنیهایی را که در آن، محاصره علیه ملت یمن، باقی بماند، نخواهد پذیرفت.