حمله پهپادی نیرو‌های یمنی به خاک عربستان

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به انجام یک حمله پهپادی علیه ائتلاف متجاوزان سعودی شدند.

بر این اساس، در این عملیات یک پهپاد انتحاری جنوب عربستان و مراکز نظامی این کشور را هدف قرار داد. با این حال، ائتلاف سعودی مدعی شد موفق به رهگیری این پهپاد پیش از اصابت آن به مراکز حساس نظامی این کشور شده است.

در روز‌های گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شکست‌های سنگینی به دشمن سعودی تحمیل کرده اند. یک مقام نظامی یمنی در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد نیروهای یمنی پس از یک حمله گسترده توانستند کنترل بخش زیادی از مناطق راهبردی منطقه الیتمه و مرکز شهرستان «خب الشعف» از توابع استان «الجوف» و تمام تپه‌های اطراف آن را در دست بگیرند.

او در ادامه افزود: «کنترل انصارالله بر کل منطقه الیتمه به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا عملیات تیپ‌های گارد مرزی را در این منطقه خنثی کند.»

حمله پهپادی نیرو‌های یمنی به خاک عربستان

این درحالی است که منابع خبری روز گذشته از درگیری بین نیرو‌های نجات ملی و مزدوران ائتلاف سعودی در نزدیکی مرز یمن با عربستان در مناطق بیابانی مابین استان الجوف و مرز جنوبی عربستان خبر دادند.

منطقه خب الشعف ۳۲ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که حدود ۷۰ درصد مساحت استان الجوف را به خود اختصاص داده است. گروه انصارالله به عنوان بخشی از عملیات نظامی خود برای کنترل شهر مأرب، به دنبال کنترل این منطقه با هدف منزوی کردن استان مأرب هستند.

پس از گذشت هفت سال از حمله ائتلاف سعودی به یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادسازی استان راهبردی مأرب که از اهمیت بالایی برخوردار است، هستند.