عمران خان: افغانستان بزرگترین فاجعه ساخت بشر خواهد شد

عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز یکشنبه خطاب به سازمان همکاری اسلامی هشدار داد چنانچه جهان به موقع اقدام نکند؛ افغانستان به بزرگترین فاجعه انسانی ساخت بشر تبدیل خواهد شد.

وی برقراری ثبات در افغانستان را تنها راه فائق آمدن بر ترور و وحشت عنوان کرد و گفت: سازمان همکاری اسلامی در چارچوب وظایف شرعی خود مسئولیت بزرگی در قبال حمایت از مردم رنج کشیده افغانستان دارد.

عمران خان در ادامه افزود: چنانچه اقدام فوری انجام نشود؛ افغانستان به سمت هرج و مرج پیش خواهد رفت. هر حکومتی که قادر به پرداخت حقوق کارگران، پزشکان و پرستاران نباشد؛ دچار فروپاشی می شود. اما این هرج و مرج به نفع هیچ کس نیست و مسلماً آمریکا هم از آن نفعی نمی برد.

وی ادامه داد: اگر افغانستان به دلیل فقدان منابع مالی از مبارزه با تروریسم باز بماند؛ دیگر کشورها نیز تحت الشعاع این مسئله قرار می گیرند.

انتظار می رود هفدهمین نشست فوق‌العاده شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی که به میزبانی پاکستان در حال برگزاری است؛ با صدور بیانیه ای مشترک به کار خود خاتمه دهد.

عمران خان: افغانستان بزرگترین فاجعه ساخت بشر خواهد شد

در این نشست، وزرای خارجه ۲۰ کشور به طور حضوری و وزرای خارجه ۱۰ کشور دیگر نیز به طور مجازی مشارکت خواهند داشت. سایر کشورهای مشارکت کننده در این نشست نیز مقامات عالی رتبه ای را به نمایندگی از خود به اسلام آباد فرستاده اند.

مقامات سازمان ملل، موسسات مالی جهانی و مقاماتی از کشورهای غیر عضو نظیر ژاپن و آلمان هم به این نشست دعوت شده اند.