«دونالد ترامپ »، رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه در سخنانی عجیب مدعی شد چین بایستی بخاطر نقشش در همه گیری کرونا ، غرامت پرداخت کند.

ترامپ در مصاحبه با «ماریو بارتیرومو»، مجری شبکه «فاکس نیوز» مدعی شد که چین بایستی بخاطر نقشش در کمک به شیوع کرونا مسئول باشد.

وی گفت: چین باید غرامت دهد. آن‌ها بایستی کاری بکنند. آن‌ها باید غرامت دهند و چین پول پرداخت چنین غرامتی را ندارد.

او در ادامه صحبت هایش مدعی شد در صورتی که خسارت‌های جهانی کرونا به درستی برآورد شود، چین احتمالا بیش از ۶۰ تریلیون دلار بدهکار خواهد بود. او گفت: من معتقدم در سراسر جهان – تنها در خصوص آمریکا صحبت نمی‌کنم – در سراسر جهان ۶۰ تریلیون دلار خسارت وارد شده است. چین ۶۰ تریلیون دلار ندارد؛ اما آن‌ها باید کاری کنند که تا جبران آنچه انجام داده اند، شود.

ترامپ در زمان تصدی ریاست جمهوری خود نیز بار‌ها با عنوان کردن «ویروس چینی» تلاش داشت تا منشأ همه گیری کرونا را چین عنوان کند.

ترامپ: چین بابت همه گیری کرونا باید ۶۰ تریلیون دلار غرامت دهد

گفتنی است سخنان رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی بیان شده است که همزمان با شیوع سریع سویه جدید کرونا، نگرانی‌ها در آمریکا و دیگر نقاط جهان افزایش یافته است. «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید، در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به جهش جدید ویروس کرونا با نام اُمیکرون، اعلام کرد که مقامات بهداشتی آمریکا انتظار وقوع جهشی با این حجم را نداشتند.

فائوچی در بخشی از سخنان خود گفت: «پیش‌بینی می‌کردیم که جهشی دیگر از کرونا را داشته باشیم، اما انتظار چنین حجمی از تغییر در آمینواسید این ویروس را نداشتیم.»