بی توجهی بایدن به تماس‌های تلفنی بنت

کانال خبری ۱۳ ریم صهیونیستی در گزارشی مدعی شده است که علی‌رغم تلاش‌های «نفتالی بنت » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برقراری ارتباط با «جو بایدن » رئیس‌جمهور ایالات متحده اما بایدن برای مدت چندین هفته جواب تماس‌های تلفنی بنت را نداده است.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، بایدن و بنت اواخر ماه آگوست در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند اما به نظر نمی‌رسد که از آن زمان (3 ماه پیش تاکنون) گفت‌وگویی با یکدیگر انجام داده باشند.

جروزالم پست در ادامه افزود، «آنتونتی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده اوایل ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده بود و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز دو هفته پیش با بلینکن در واشنگتن دی سی ملاقات کرده بود و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در ماه اکتبر با بلینکن در پایتخت ایالات متحده آمریکا دیدار کرده بودند.

بر اساس این گزارش، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی اوایل روز گذشته (سه‌شنبه) وارد سرزمین‌های اشغالی شد و قرار است با بنت و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در خصوص طیفی از مسائل از جمله ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در حالی چنین خبری را منتشر کرده‌اند که در روزها و هفته‌های اخیر خبرهایی از اختلافات میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در خصوص برخی موضوعات همچنین ایران منتشر می‌شود.

نفتالی بنت از زمان روی کار آمدن به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و به ویژه پیش از آغاز دور هفتم مذاکرات وین برای رفع تحریمها ی یکجانبه علیه جمهوری اسلامی، دست و پازدن‌ها برای جوسازی علیه جمهوری اسلامی و برنامه هسته‌ای ایران را تشدید بخشیدند.

بی توجهی بایدن به تماس‌های تلفنی بنت

اخیراً اواخر آذر ماه، روزنامه جروزالم پست گزارش کرده بود که دولت بایدن و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران اختلاف دارند.

روزنامه جروزالم‌پست مدعی شده دولت بایدن در رایزنی‌هایی که با مقام‌های اسرائیلی داشته موضوع شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی را به عنوان موضوعی هم‌تراز با برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

این در حالی است که گروهی از تحلیلگران پیش از این اختلافات ابراز شده از سوی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص ایران را بخشی از تقسیم کار میان دو طرف در راستای بازی «پلیس خوب-پلیس بد» برای گرفتن امتیازات حداکثری از ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.