صد‌ها پناهجو در مرز لهستان در صف آب و غذای گرم + فیلم

صد‌ها پناهجو از غرب آسیا همچنان در مرز لهستان و بلاروس سرگردان هستند و در صف‌های طولانی و هوای به شدت سرد منتظر آب و غذا ی گرم هستند، آن‌ها روی تشک‌هایی در یک انبار در مرز بلاروس می‌خوابند و همچنان در امید رفتن به یکی از کشور‌های اتحادیه اروپا هستند.

نزدیک به ۶۰۰ پناهجو از کشور‌های غرب آسیا از جمله عراق، ترکیه و سوریه از جمله هزاران مهاجری هستند که امسال به بلاروس پرواز کردند و اکنون سعی می‌کنند از مرز جنگلی به لهستان عبور کنند.

اتحادیه اروپا می‌گوید بلاروس مهاجران را به این کار تشویق می‌کند؛ این اتحادیه ادعا دارد که این کشور عامل بی‌ثباتی در مرز شرقی لهستان است. از سوی دیگر، بلاروس سازماندهی این بحران را رد می‌کند و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور نیز اعلام کرده است این به خود مهاجران بستگی دارد که تصمیم بگیرند در کشور بمانند یا خیر.

کارکنان و داوطلبان سازمان بین‌المللی مهاجرت در حال کار برای ثبت‌نام افرادی هستند که میل به بازگشت دارند. اما گفته می‌شود بسیاری تمایلی به بازگشت ندارند، زیرا هزاران دلار تا اینجا هزینه کرده‌اند.

از سوی دیگر، به گزارش RMF۲۴، در لهستان به دلیل حملات احتمالی مهاجران در تعطیلات کریسمس، نیرو‌های نظامی در مرز بلاروس بسیج شده‌اند.

از آغاز سال جاری، مرزبانان نزدیک به ۴۰ هزار نفر را در حال تلاش برای ورود به لهستان متوقف کرده‌اند. استانسلاو ژارین، سخنگوی وزیر خدمات ویژه لهستان گفت که هنوز حدود ۷ هزار مهاجر در بلاروس هستند و ۳ هزار نفر دیگر قبلاً به سوریه و عراق بازگردانده شده‌اند.

 

حجم ویدیو: 2.21M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40