مناطق مسکونی صنعاء بمباران شد

جنگنده های ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان سعودی شامگاه یکشنبه صنعاء را زیر بمباران گرفتند.

به گزارش المسیره، ائتلاف سعودی بار دیگر محله های مسکونی در خیابان های الزبیر و هائل در مرکز صنعاء را هدف حملات هوایی قرار داد.

بر اساس اعلام منابع محلی دو انفجار شدید در پی حملات هوایی ائتلاف سعودی صنعاء پایتخت یمن را به لرزه در آورد.

جنگنده های ائتلاف سعودی پس از انجام این حمله هوایی همچنان در آسمان صنعاء مشغول پروازند.

ائتلاف سعودی طی شب‌های اخیر هر شب مناطقی از صنعاء را بمباران کرده است.

در حمله چهار شب پیش سعودی‌ها به صنعاء چندین بیمارستان و مرکز درمانی و چند مرکز آموزشی بمباران شد که به دنبال آن مقامات دولت نجات ملی یمن سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایات جنگی ائتلاف سعودی را محکوم کردند.

مناطق مسکونی صنعاء بمباران شد

در  روستای الذنبه شهر مقبنه استان تعز نیز جنگنده ائتلاف سعودی امروز یکشنبه یک خودروی غیرنظامی حامی مواد غذایی را با سرنشینان آن هدف گرفت که در نتیجه آن هفت سرنشین خودرو که از شهروندان یمنی بودند زخمی و خودرو کاملا تخریب شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز یکشنبه اعلام کردند که عملیات نظامی گسترده‌ای را در استان الجوف یمن در مجاورت مرز عربستان در شمال این کشور انجام داده‌اند.

بنا به اعلام نیروهای مسلح یمن روز گذشته نیز مواضع مهم و بسیار حساس نظامی عربستان سعودی در منطقه جازان در نزدیک مرز با شمال یمن هدف گرفته شده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز خبر داد، نیروهای صنعاء با تکمیل عملیات «فجر الصحراء»، منطقه «الیتمه» و مناطق مجاور آن در الجوف از اشغال ائتلاف سعودی و متحدانش آزاد شده است.

وی با بیان اینکه استان الجوف به جز برخی از مناطق بیابانی، به صورت کامل آزاد شده است، گفت: در جریان عملیات فجر الصحراء، خسارات سنگینی به نیروهای دشمن وارد شد و مقادیر زیادی سلاح، به غنیمت گرفته شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: حمله را با حمله پاسخ می‌دهیم و در انجام عملیات‌های بیشتر در برهه آتی که در راستای دفاع قانونی از ملت و میهن است، تردید نخواهیم کرد.

سریع خاطر نشان کرد: وارد مرحله جدیدی از مقابله با پروژه ائتلاف متجاوز شدیه‌ایم و از همه مردم یمن می‌خواهیم که در جنگ آزادی و استقلال، مشارکت فعال داشته باشند.

در استان مارب هم امروز ائتلاف سعودی ۱۶ مرتبه شهر الوادی و هشت مرتبه شهر الجوبه و صرواح را بمباران کرد.

 شهر خب و الشعف در استان الجوف یمن هم امروز دو مرتبه بمباران شد.