بایدن لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد

«جو بایدن » رئیس‌ جمهور آمریکا لایحه دفاعی ۷۶۸ میلیارد دلاری را امضا کرد که ۷ میلیارد دلار از آن صرف بازدارندگی اتحادیه اروپا و ۳۰۰ میلیون دلار آن نیز برای کمک به اوکراین صرف خواهد شد.

بنابر اعلام کاخ سفید «حداقل ۷ میلیارد دلار نیز برای عملیات در اقیانوس هند و اقیانوس آرام در نظر گرفته شده است.»

کاخ سفید در بخشی از بیانیه خود در یک نشست خبری اعلام کرد: «امروز (دوشنبه) رئیس‌ جمهور قانونی را امضا کرد. قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۲ که این قانون اعتبارات سال مالی ۲۰۲۲ را عمدتاً برای برنامه‌های وزارت دفاع و ساخت و ساز‌های نظامی، برنامه‌های امنیت ملی وزارت انرژی و برنامه‌های اطلاعاتی مجاز می‌کند.»

اوایل ماه جاری «قانون مجوز دفاع ملی» (NDAA) حمایت قاطع در هر دو جناح کنگره آمریکا را کسب کرد.

نسخه نهایی این لایحه شامل ۳۰۰ میلیون دلار برای کمک نظامی به اوکراین است، اما قانونگذاران تحریمی علیه دولت روسیه یا پروژه نورداستریم ۲ اضافه نکردند.

همچنین این قانون شامل افزایش ۲.۷ درصدی دستمزد سربازان و خرید هواپیما و کشتی برای نیروی دریایی نیز می‌شود.

بایدن لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد

اوکراین در حال حاضر در تلاش برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و دریافت برخی مهمات و تسلیحاتِ آمریکا از سوی این کشور از جمله موشک‌های «جاولین» باعث انتقاد شدید از سوی روسیه شده است.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه فروپاشید. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می خواند به قلمرو خود است، ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.