افزایش 30 درصدی ابتلا به کووید-19 در ترکیه

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ترکیه ، موارد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ در این کشور با 30 درصد افزایش در روز دوشنبه به 26 هزار و 99 نفر رسید که برای سال 2021 یک رکورد محسوب می‌شود. وزارت بهداشت ترکیه همچنین درباره گسترش سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داد.

موارد روزانه ابتلا به کووید-19 در ترکیه در ماه دسامبر کمتر یا حدود 20 هزار نفر بوده است. همچنین تعداد قربانیان کرونا در روز دوشنبه در ترکیه از 173 نفر در روز یکشنبه به 157 نفر کاهش یافت.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اواخر روز دوشنبه در توییتر نوشت: «سویه اومیکرون سریعتر از سایر سویه‌ها در حال گسترش است. شما باید مراقب باشید و تزریق تقویت‌کننده (واکسن نوبت سوم) خود را دریافت کنید.»

کوجا اوایل هفته جاری گفته بود بیش از 10 درصد موارد ابتلا به کووید-19 در ترکیه ناشی از سویه بسیار مسری اومیکرون است. ترکیه شش مورد نخست ابتلا به اومیکرون خود را در 11 دسامبر اعلام کرد.

افزایش 30 درصدی ابتلا به کووید-19 در ترکیه

هفته گذشته، واکسن کووید-19 ترکیه به نام Turkovac مجوز استفاده اضطراری را از مقامات ترکیه دریافت کرد. ترکیه تاکنون بیش از 129 میلیون دوز واکسن را با استفاده از واکسن‌های شرکت چینی Sinovac و شرکت Pfizer/BioNTech تزریق کرده است.