انتقال بیش از ۱۴۰۰ کودک افغان بدون سرپرست به آمریکا

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که در بحران فرودگاه کابل 1450 کودک بدون والدین خود به آمریکا منتقل شدند. 

براساس این گزارش، این کودکان در حال حاضر در آمریکا بوده و در حالی که سرنوشت آنها مشخص نیست به امید یافتن خانوده‌های خود انتظار می‌کشند.

مقامات امریکایی گفته‌اند که برخی از خانواده‌های افغان پذیرفته‌اند که سرپرستی این کودکان را بر عهده بگیرند و قرار است این‌ها با یکی از خویشاوندانی که با آن‌ها همزمان از افغانستان فرار کرده‌اند یا بستگانی که قبلاً در ایالات متحده بوده‌اند، زندگی کنند.

«سبرینا پرستو» متخصص کودکان در کالیفرنیا گفته‌ است: در حال حاضر هزار کودک افغان بدون خانواده خود در ترس و تنهایی در مرکز نگهداری از کودکان زندگی می‌کنند.

برخی از مدافعان حقوق‌ کودکان هم گفته‌اند که این کودکان در هنگام فرار از افغانستان با خانواده‌ خود بودند؛ اما در جریان هرج‌ومرج‌ از هم جدا شده‌اند. به گفته‌ آن‌ها برخی از کودکان در جریان حمله انتحاری در  ‌فرودگاه از خانواده‌ خود جدا شده‌ و امکان دارد شماری از والدین این کودکان در این حمله کشته شده باشند. 

انتقال بیش از ۱۴۰۰ کودک افغان بدون سرپرست به آمریکا

 

مقامات آمریکایی می‌گویند که این کودکان بدون سرپرست از پایگاه‌های نظامی خارج شده و با بستگان و خانواده‌های افغان در حال زندگی در ایالات متحده هستند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که براساس آماری که دفتر اسکان پناهندگان آمریکا به سی‌ان‌ان داده، حدود ۲۵۰ نفر از این کودکان همچنان تحت حفاظت سازمان‌های آمریکایی زندگی می‌کنند.

مدافعان حقوق کودکان می‌گویند که این کودکان هیچ خانوده ای برای پیوستن به آنها ندارند. 

پیش از این آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدید از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گفته بود که دولت بایدن تلاش دارد که کودکان بدون سرپرست هر چه زودتر به آمریکا منتقل شده و با خانوده های خود بپیوندند.