۴ کشته به دنبال حمله خمپاره ای به یمن

به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،اين مقام نظامي که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاري شينهوا گفت جنگجويان القاعده بيش از سه گلوله خمپاره به سوي ستاد تيپ پياده يکصد و نوزده ارتش در منطقه الکود در حومه زنجبار، مرکز استان ابين، شليک کردند که اين حمله به کشته شدن چهار نفر و زخمي شدن ده تن ديگر منجر شد.


مقامات گفتند افراد زخمی برای درمان به بیمارستانی نظامی در شهر عدن در جنوب یمن منتقل شدند.
یک منبع القاعده که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شین‌هوا گفت: «جنگجویان ما برای چند ساعت پس از حمله، این پایگاه ارتش را محاصره کردند و ما همچنان کنترل بیشتر محله های غربی شهر زنجبار را در اختیار داریم».

یکی از فرماندهان ارتش یمن گفت در درگیری در شب گذشته در زنجبار و اطراف این شهر، دست‌کم ده جنگجوی القاعده کشته شدند.

یمن اخیرا صحنه یک عملیات بزرگ نظامی برای ریشه کن کردن گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، بوده است. آمریکا از این عملیات نظامی علیه گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، با تشدید حملات هواپیماهای بدون سرنشین و اعزام ده ها مشاور نظامی به یمن پشتیبانی کرده است.


به گزارش خبرگزاري شينهوا از عدن، جنگجويان القاعده سال گذشته از ضعف دولت مرکزي در پي قيام هاي مرتبط با بهار عربي در يمن بهره گرفتند و شهر زنجبار را تصرف کردند. آنها همچنين کنترل شهر جعار و برخي مناطق ديگر در استان ابين را بدست گرفتند.